فرمانده قرارگاه عمار در نشست هم اندیشی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری در موسسه فرهنگی قدس گفت: انتخابات آزمون سخت الهی است و همه ما سه وظیفه و تکلیف ؛ شرکت در انتخابات، انتخاب اصلح و ترغیب و توجیه دیگران برای حضور حداکثری در پای صندوق های رای را بر دوش داریم.

حضور حداکثری در انتخابات ، خط مقدم نبرد با استکبار و تفکر استکباری است /شرکت در انتخابات، انتخاب اصلح و ترغیب دیگران برای مشارکت حداکثری

حجت الاسلام مهدی طائب در نشست هم اندیشی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری در موسسه فرهنگی قدس با اشاره به آیه  ۱۵۶و ۱۵۵سوره بقره،  وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ، الَّذینَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصیبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ گفت: خداوند در قرآن فرموده است که انسان را در دنیا مدام در حال ترس، امتحان و آزمایش از روش های مختلف نظیر کمبود در اموال و انتخاب بین خوب و بد قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه خداوند متعال فرموده است که اگر در راه من بخواهید حرکت نمایید همراه با سختی ها و مجاهدت است، تصریح کرد: قران کریم تاکید می کند که در هر دوره زمانی ببینید تکلیف شما چیست و بهترین تصمیم را درراستای اجرای آن انجام دهید تا رستگار شوید.

فرمانده قرارگاه عمار افزود: یکی از سوالاتی که گاهی در جامعه مطرح می شود این است که دلیل اینکه در طول چهار دهه گذشته برخی از افرادی که مسئولیت رئیس جمهوری را برعهده داشته اند در اواسط دوره مسئولیت خود به مشکل می خورند و صحبت هایی از جمله اینکه از اختیارات کامل برخوردار نیستند را مطرح می نمایند چه مساله ای می باشد که در پاسخ به این افراد باید گفت که این افراد وقتی با مشکلاتی در کشور مواجه می شوند برای رفع آنها راه هایی را انتخاب می کنند که با راه خدا و دین مغایرت دارد و از این رو ولی فقیه آنها را از انجام این تصمیم برحذر می دارد.

وی اظهار کرد: یکی از زمان هایی که طبق ایه ۱۵۵سوره بقره مصداق وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ می باشد زمان انتخابات است که افراد باید بین گزینه ها ، فرد  اصلح را انتخاب کنند و در این انتخاب خود هیچ گونه ترسی نیز نداشته باشند زیرا انتخابات یک ازمون سخت الهی است و تکلیفی که در این زمینه بر دوش همه ما قرار دارد تلاش در جهت حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای می باشد.

*سه وظیفه مهم

وی با بیان اینکه حضور حداکثری در انتخابات ، خط مقدم نبرد با استکبار و تفکر استکباری است، ادامه داد: در انتخابات پیش رو همه ما سه وظیفه و تکلیف داریم ، اول شرکت در انتخابات، دوم انتخاب اصلح و سوم نیز اینکه دیگران را برای حضور در این انتخابات ترغیب و توجیه نماییم.

*جبهه مقاومت

حجت الاسلام طائب با اشاره به اینکه حضور حداکثری مردم می تواند عزم داخلی را جهت مواجه با قدرت روانی دشمن و  حمایت از جبهه مقاومت و الگو گیری کشورهای منطقه از ایران فراهم سازد ،ادامه داد: حضور حداکثری مردم ایران در پای صندوق های رای سبب خواهد شد خوشحالی و امید افرینی که در انتخابات سوریه و انتخاب بشار اسد با رای بالا،  در جبهه مقاومت رخ داد  دوباره تکرار شود زیرا در حال حاضر نگاه جریان مقاومت به ایران است و به امید ایران پای مبارزه با دشمن ایستاده اند. از این رو اگر مشارکت مردم در انتخابات پایین باشد پیام دل گرم کننده ای برای انها نخواهد بود و آرمان های انها با تزلزل مواجه خواهد شد که در صورت رخ دادن این موضوع ما هزینه های فراوانی را متحمل خواهیم شد زیرا به فرموده مقام معظم رهبری اگر مدافعان حرم در سوریه با دشمن جنگ نمی کردند ما در تهران باید با دشمنان  نبرد می کردیم.

*آمریکا و تفکرات آمریکایی

وی افزود: در طول چهاردهه اخیر  تمام مشکلات انقلاب اسلامی ایران ناشی از امریکا و تفکرات امریکایی برخی مسئولان در داخل است که حتی رفع مشکل اب مردم را نیز در توافق با کدخدا می دانند اما به فرموده قران کریم ، کفار و استکبار حتی اگر برای موضوعی امضا نیز بدهند برای امضای خود تعهد و احترامی قائل نیستند و ان را زیرپا می گذارند.

حجت الاسلام طائب ادامه داد: رئیس جمهور امروز عنوان کرده است که مذاکرات وین در حال نتیجه دادن است و مردم به گزینه اصلح برای عمل به این مذاکرات رای دهند. متاسفانه تفکر نگاه به خارج هنوز نیز به این گونه موارد دل بسته اند در حالی که از این موضوع غافل هستند که آمریکا در کار خود نیز عاجز است و  با ۲۴۰هزار میلیارد دلار بدهی ، دارای کسری بودجه شدید و تورم بالا است و اگر روزی دلار ، به عنوان پول بین المللی از رده خارج شود امریکا حتی یک روز هم نمی تواند دوام بیاورد.

*شورای نگهبان

وی در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه علی رغم تایید تصمیم شورای نگهبان درباره تایید صلاحیت ها در انتخابات ریاست جمهوری از سوی مقام معظم رهبری ، اما هنوز عده ای نسبت به تصمیم شورای نگهبان  معترض هستند، اظهار کرد: این افراد شناخت درستی از رهبر معظم انقلاب ندارند که این عدم شناخت انها به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی و لازم است . از طرفی تبعیت ما از ولی فقیه باید منطقی باشد و آگاه باشیم که ولی فقیه در باره هر موضوعی که اعلام نظر می کنند از اطلاعات کامل در باره آن برخوردار می باشند . حتی اقای روحانی و خاتمی نیز در زمان هایی که در خط انصاف قرار دارند اعتراف می کنند که درباره فلان موضوعی که رهبری اعلام نظر کردند صحیح  و درست بود .

*آخرت ترسی

فرمانده  قرارگاه عمار همچنین خطاب به هواداران کاندیدها نیز گفت: امروز باید آخرت ترسی در جامعه تشدید شود و هواداران بر اساس دین و شرع از کاندیدهای خود حمایت کنند و از تخریب و تهمت زدن به کاندیدهای دیگر پرهیز نمایند. از طرفی کاندیدها نیز در مناظرات صداوسیما باید صرفا به اعلام برنامه های خود پرداخته و از زمانی که در اختیار انها قرار داده شده است برای معرفی و تبیین برنامه خود بپردازند و از فتنه و تخریب سایر کاندیدها اجتناب نمایند که حتی ما در این باره به صداوسیما پیشنهاد دادیم که اگر فردی در هنگام مناظره قصد تخریب، تهمت و دروغگویی نسبت به سایر کاندیدها را داشت تریبون وی را خاموش کنند.

*احمدی نژاد

وی در پاسخ به سوالی درباره عدم برخورد با احمدی نژاد علی رغم اظهاراتی که عنوان می کند نیز گفت: ما احمدی نژاد را تهدید محسوب نمی کنیم زیرا او در هاله ای از نور که بیشتر توهم است قرار دارد و حرف ها و رفتارهای او شبیه صحبت های کروبی در سال ۸۸است که از اساس منطق ندارند ، از طرفی احمدی نژاد هنوز به درستی ملت ایران را نشناخته است و درک درستی از رفتار مردم ندارد .

*ظریف

حجت الاسلام طائب در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا مقصران در افشای فایل صوتی ظریف معرفی نمی شوند، نیز گفت: در ماجرای ظریف موضوع افشا مطرح نیست  و از ابتدا به دنبال مخفی کردن ان نبودند بلکه از همان اول نیز آنها به دنبال انتشار این فایل صوتی و اجرای سناریویی با هدف  ایجاد دو قطبی میدان و مذاکره بودند اما اشتباه ظریف و پا گذاشتن روی خون شهید سلیمانی ، سناریوی آنها را با شکست مواجه کرد.  

*اجماع

وی در باره اجماع اصول گرایان برای جلوگیری از تکرار سال 92نیز در انتخابات پیش رو گفت: محسن رضایی در خوش بینانه ترین حالت نیم درصد از مجموع رای ها را ندارد و باید جوامع اصول گرایی  بین آقای جلیلی و رئیسی یک نفر را در روزهای پایانی تبلیغات ، انتخاب نمایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.