۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
کد خبر: 755378

امام و عزّت اسلام

حجت الاسلام روحی/رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز

دو هدف عمده امام خمینی، عزّت اسلام و دیگری، دفاع از کرامت انسان‌ها بود.

امام و عزّت اسلام

قدس آنلاین: امام خمینی(رحمت الله علیه) مبارزات و مواضع دینی و ضد استکباری خود را از سال ۱۳۴۲ شمسی رسما آغاز کرده و در پی دو هدف عمده و مهم بودند؛ یکی، برای عزّت اسلام و دیگری، دفاع از کرامت انسان ها بود. در فریادهای خالصانه بنیانگذار جمهوری اسلامی فراخوانی علماء و مراجع دینی به دفاع از اسلام است بود که فرمودند: " علمای دین به داد اسلام برسید..." این سخن یعنی دغدغه دین داشتن و نیز با تصویب کاپیتولاسیون فرمودند: با تصویب مصونیت آمریکایی ها کرامت ایرانی زیر سوال رفت. این مواضع صریح امام(ره) بیانگر اهداف آن رهبر فقید انقلاب از قیام ۱۵ خرداد که نقطه عطف و سرآغاز نهضت امام و روحانیت است، می باشد.

تشکیل حکومت اسلامی و استقرار نظام دینی با هدف  پیاده سازی و احیاء دستورات دین مبین اسلام بوده است و حتی تحمل سختی و دربدری ها و اذیت و آزار در غربت توسط امام برای عزت اسلام و احیاء مکتب انسان ساز و ناجی بشربت بوده است.

امام(ره) با رفتار خود در طول عمر شریف و با برکت خویش و در سفرهای اجباری به ترکیه و عراق و کویت و فرانسه نشان دادند که برای هرفرد در هر سن و با هر شغل و کسوتی احترام قائلند. فراموش نمی کنم در سال ۱۳۵۸ پس از بازگشت از پاریس، چند روز بعد از مراجعت به قم به دلیل رفاقت و دوستی با مرحوم پدرم شبانگاه به منزل ما آمدند و موقع رفتن از منزل برابر حقیر که جوانی حدود بیست ساله بودم در حیاط ایستاده و دست به سینه گذاشتند و فرمودند: " فرمایشی نیست" که خاطره آن لحظه هیچگاه برایم فراموش شدنی نیست.

امام(ره)در هر شرائطی این دو هدف یعنی حاکمیت اسلام و دفاع از عزّت و کرامت مردم را پاسدار بودند و با تمام وجود از آن دو دفاع می کردند و از هر فرصت و هر چیز برای رسیدن به آنها حد اکثر بهره بردای را داشتند.

انتخابات که شرکت در آن حق عمومی مردم است را یکی از راه های رسیدن به اهداف قیام خود و شرکت در انتخابات و حفظ نظام را از اوجب واجبات می دانستند. امروزه برخی دم از امام و پیروی خط امام می زنند و سفارشات امام که در راستای اهداف حزبی و گروهی شان نیست را بی توجه هستند.

امام(ره) با به ثمر رساندن نهضت دینی، خدمت بزرگی به اسلام و اعتلای قرآن داشتند و به حق باید گفت؛ خدمت عظیمی که امام برای اسلام و ارزش های دینی داشتند، بسیاری از انبیاء الهی(علیهم السلام) به این موفقیت نرسیدند که به این حقیقت هر انسان منصف و آگاه معترف است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.