همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) پرچم عزا بر گنبد حرم مطهر رضوی نصب و صحن و سرای حضرت ثامن الحجج (ع) سیاهپوش شد.

حرم مطهر حضرت رضا (ع) در عزای امام صادق (ع) سیاهپوش شد

به گزارش قدس آنلاین، با توجه به همزمانی شهادت امام صادق(ع) با ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد، مراسم سخنرانی نیز از سیزدهم این ماه در رواق امام خمینی(ره) آغاز شده است.

سیزدهم و چهاردهم خردادماه آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری سخنرانی کرد و امروز هم تولیت آستان قدس رضوی از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در جمع زائران سخنرانی خواهد کرد.

پرچم حرم مطهر رضوی در طول سال به مناسبت‌های مذهبی در اعیاد و سالروز شهادت ائمه معصومین(ع) چندین بار تعویض می‌شود که بیشترین مدت سیاه‌پوش ماندن آن در ماه‌های محرم و صفر است.

در این میان هر سال دو بار پرچم گنبد مطهر حضرت امام رضا(ع) به طور رسمی و در آیینی ویژه تعویض می‌شود که یک بار آن در ابتدای ماه محرم الحرام است که پرچم سیاه به مدت دو ماه بر گنبد حرم مطهر به نشان عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) افراشته می‌ماند.

مرتبه دیگر آیین ویژه تعویض پرچم نیز در سالروز میلاد ثامن الحجج(ع) انجام می‌شود. در سایر ایام از قبیل سالروز وفات و شهادت معصومین نیز این پرچم بدون برگزاری آیین ویژه تعویض می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.