معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: ۱۴۰۰برنامه فرهنگی و هنری در ۹۸عنوان با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامتی شهروندان در دهه کرامت امسال برگزار خواهد شد.

اجرای ۱۴۰۰ برنامه فرهنگی در مشهد همزمان با دهه کرامت

به گزارش قدس آنلاین سید مجتبی منتظری در نشست خبری پیرامون معرفی برنامه های شهرداری مشهد در دهه کرامت سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: کرامت در فرهنگ اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در روایات دینی نیز از کرامت به عنوان فضیلت انسانی و ملاک دینداری نام برده شده است.

وی با بیان اینکه دهه کرامت فرصتی جهت ترویج و ارتقاء جلوه اخلاق کریمانه و حس همراهی و همدلی از سوی شهروندان در شهر مقدس مشهد می باشد، افزود: دهه کرامت فرصتی برای ادای دین مردم ایران و بویژه شهروندان مشهدی به ساحت امام مهربانی ها ، علی بن موسی الرضا (ع) می باشد و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد نیز برنامه ریزی متنوعی برای گرامی داشت این دهه در نظر گرفته است.

*۱۴۰۰برنامه در ۹۸عنوان  

رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: ۱۴۰۰برنامه فرهنگی و هنری در ۹۸عنوان با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامتی شهروندان توسط شهرداری مشهد در دهه کرامت امسال برگزار خواهد شد.

وی افزود : از جمله این برنامه ها می توان به اجرای برنامه های جشن در سه نقطه شهری شامل  بوستان کوه پارک، اردیبهشت و بهار ، اجرای ۱۰۰۰برنامه سرود در ۱۰۰نقطه شهری، اجرای بیش از ۲۰۰نورافشانی در هشت نقطه شهری، آذین بندی تمام معابر سطح یک شهری و  مشارکت با ۲۶۵مجموعه فرهنگی  جهت آذین بندی محلات سطح شهر ، اجرای ۷برنامه شهری در قالب گذر هنری ، افتتاح گذر مفاخر و نصب هشت سردیس مفاخر مشهد در بلوار خیام اشاره داشت.

*گذرهنری

منتظری با بیان اینکه برای زائران غیر مشهدی برنامه هایی نظیر زیارت نیابتی در بستر فضای مجازی در دهه کرامت پیش بینی کرده ایم، ادامه داد: مهمترین برنامه ای که در این دهه توسط شهرداری مشهد برگزار خواهد شد  اجرای ۷برنامه شهری در قالب گذر هنری در نقاط مختلف شهر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  خراسان رضوی و مشارکت هنرمندان مشهدی در عرصه های نگارگری، تصویرسازی، طراحی و نقاشی، خوشنویسی، کاریکاتور، مجسمه سازی، فیلم و عکس، رسانه و رادیو، کودک، اجرای نمایش پرده خوانی و اجرای سرود از ساعت ۱۸ الی ۲۱ ا در طول  دهه کرامت خواهد بود که امروز اولین گذر از این برنامه ها در میدان جانباز با حضور مدیران شهر مشهد و استان خراسان رضوی  ساعت ۱۹ افتتاح خواهد شد. همچنین گذرهای فرهنگ و هنر دیگری در تقاطع بلوار کلاهدوز با احمدآباد ، بوستان ارم در بلوار پنجتن ، بوستان اردیبهشت،   چهار راه مخابرات قاسم آباد،  مجموعه کوه پارک  و در منطقه ۶انتهای بلوار مهریز برگزار خواهد شد.

*فرهنگسرای گفتگو

وی تصریح کرد: امام رضا(ع) پایه گذار فرهنگ گفتگو و مناظرات دینی به منظور هدایت انسان ها در  دفاع از مرزهای فرهنگی و اعتقادی اسلام حتی با جبهه کفر و استکبار است. در این راستا ساختمان فرهنگسرای گفتگو که از  حدود یک سال  قبل با مصوبه هیئت مدیره سازمان فرهنگی اجتماعی تشکیل شده است و ساختار آن نیز در این سازمان ایجاد شده است، فعالیت خودرا در دهه کرامت به طور رسمی در راستای تحقق عدالت و گفتگو و مناظره در موضوع های مختلف دینی ، فرهنگی ، اجتماعی آغاز خواهد کرد.

منتظری با بیان اینکه از اجرای هر برنامه ای که باعث نشاط و شادابی شهروندان در سطح شهر مشهد شود حمایت و استقبال خواهیم کرد،  افزود: افتتاح دوازدهمین سایت ویژه بانوان در پارک ملت ، پایان  بهسازی چمن مصنوعی پارک ملت برای استفاده بهتر شهروندان توسط سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد  با همکاری شهرداری منطقه ۱۱ و با اعتبار ۵۹۰میلیون تومان و    اجرای نمایش ویدئو مپینگ در کانون سوم کوه پارک با موضوع حدیث سلسله الذهب و حضور امام رضا(ع) در مشهد، تا پایان ماه خرداد نیز از دیگر برنامه های این سازمان در دهه کرامت است .

*حاشیه شهر

وی ادامه داد: برای حاشیه شهر نیز برنامه های متنوعی در طول دهه کرامت با مشارکت مساجد و تشکل های فرهنگی برگزار خواهد شد که از  جمله آنها می توان به برگزاری دو جشن بزرگ در بوستان اردیبهشت در شهرک شهید رجایی اشاره کرد، همچنین طبق تفاهم نامه ای که با سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفته است مقرر شده است حمایت های لازم از روحانیون مستقر در مناطق حاشیه شهر برای برگزاری پر شور جشن های دهه کرامت و برنامه های متنوع فرهنگی صورت گیرد.  

*اعتبار برنامه های دهه کرامت

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین درباره اعتبار برنامه های دهه کرامت شهرداری مشهد در سال جاری نیز گفت: حدود ۲میلیارد تومان برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در دهه کرامت توسط شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۰  هزینه خواهد شد و طبق بررسی های انجام شده تعداد برنامه ها و کیفیت اجرای آنها نسبت به سال قبل همراه با افزایش بوده است.

*حضور حداکثری در انتخابات

منتظری با بیان اینکه اعتبار سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد برای سال جاری حدود ۷۰۰میلیارد تومان می باشد، ادامه داد:  برای حضور حداکثری و پرشور مردم مشهد در انتخابات ۲۸خرداد ماه نیز برنامه های مختلفی توسط شهرداری مشهد در سطح شهر در حال اجرا می باشد که از جمله آنها می توان به پویش مردمی به عشق ایران می آیم در فرهنگسرای امت و فرهنگسرای انقلاب اسلامی با محورهای نظیر عکاسی موبایلی و ارسال عکس توسط شهروندان از روز برگزاری انتخابات به همراه خانواده اشاره کرد که به عکس های برتر نیز به قید قرعه هدایایی اهدا خواهد شد .

وی ادامه داد: همچنین اجرای تئاتر حماسه حضور به صورت نمایش و سرود با همکاری فرهنگسرای شهید سلیمانی از ساعت ۱۷ الی ۲۲ از ساعت ۱۹ در ورودی شهربازی بوستان ملت نیز از جمله برنامه های دیگری است که برای حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو برنامه ریزی شده است.

*همه ما رئیس جمهوریم

منتظری با اشاره به برگزاری پویش همه ما رییس جمهوریم در شهر مشهد ، نیز بیان داشت: این پویش نیز یکی دیگر از ویژه برنامه های ما برای انتخابات با هدف اینکه همه ما باید بدانیم که همه قهرمان زندگی خود هستیم و باید با انتخابی درست برای مهمترین امور زندگی خود و فرزندانمان تصمیم بگیریمف می باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.