رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد به‌خاطر عدم انعقاد قرارداد تصفیه خانه طرق از شهردار سوال کرد.

 سوال عضو شورای شهر مشهد از شهردار بخاطر عدم انعقاد قرارداد تصفیه خانه طرق

به گزارش قدس آنلاین، امروز در یکصد و سی‌وسومین جلسه علنی شورای شهر، محمد حاجیان شهری بابت عدم انعقاد قرارداد با شرکت ثابت کیش جهت احداث و بهره‌برداری تصفیه‌خانه محلی طرق از محمدرضا کلائی، شهردار مشهد سوال کرد.‌

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد گفت: از جمله مصوبات ابتدایی شورای پنجم، اصلاح قرارداد شماره ۲۰۵۹۰۷ با شرکت ثابت کیش بود که توسط شورای چهارم مصوب شد.

وی خاطرنشان کرد: در تبصره ۳ ماده واحده مصوب شورای پنجم شماره ۱۴۷۳ مورخه ذکر شده شهرداری مشهد موظف است ظرف مدت ۶ ماه پس از ابلاغ قرارداد، نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت ثابت کیش به منظور احداث تصفیه خانه محلی در منطقه طرق با توجه به مساعدت‌های انجام شده به شرکت فوق برای احداث هتل این شرکت در منطقه طرق اقدام کند.

حاجیان شهری متذکر شد: با پیگیری‌های متعدد کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای شهر، اقدامات عمرانی لازم برای تحویل فاضلاب با سرمایه‌گذاری چند میلیاردی در محل تصفیه خانه انجام شده است اما شهرداری پس از گذشت ۳ سال از مصوبه شورا، با تعلل زیاد و با توجیه حمایت از سرمایه‌گذار این قرارداد را با شرکت ثابت کیش هنوز منعقد نکرده است.

طبق گفته رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد، اهمیت این موضوع در این است که بر اساس طراحی‌های فنی، این تصفیه خانه قادر خواهد بود سالیانه حجمی حدود ۴ و نیم میلیون متر مکعب پساب را به منظور تامین پایدار منابع آبی برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهر مشهد تامین کند.

گفتنی است؛ حاجیان شهری پیش از این نیز در تاریخ ۳۰ فروردین ماه سال جاری در یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، برای هشتمین بار به شهردار مشهد بابت تاخیر بیش از حد در اجرای پروژه تصفیه خانه سیدی تذکر داد و با توجه به گذشت بیش از ۳۰ ماه، خواستار رسیدگی شهردار مشهد به این موضوع شد.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.