فرماندار تایباد در شرق خراسان رضوی گفت: به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و دسترسی آسان مردم به صندوق‌های رای در روز انتخابات، شمار شعب رای‌گیری پیش‌بینی شده برای این شهرستان نسبت به انتخابات گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است.

شمار شعب رای‌گیری تایباد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محسن سیاح افزود: برای انتخابات ۲۸ خردادماه در این شهرستان ۴۳ شعبه اخذ رای شهری و ۴۰ شعبه اخذ رای روستایی پیش بینی شده است که از این تعداد ۷۳ شعبه ثابت و ۱۰ شعبه سیار خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین افزون بر ۲ هزار نفر عوامل اجرایی در بخش‌های مختلف اجرایی، نظارت و بازرسی برای برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان تایباد مشارکت دارند.

فرماندار تایباد با اشاره به اینکه همه امکانات برای برگزاری انتخاباتی سالم در این شهرستان فراهم است، ادامه داد: در این دوره از انتخابات ۶۶ نفر برای نامزدی در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری شهرستان نامنویسی کردند که ۹۳ درصد آنان تایید صلاحیت شده اند و برای شوراهای روستایی نیز ۲۷۸ نفر نامزد شده اند که از مجموع نامزدهای انتخاباتی شورا در روستاهای این شهرستان ۶ نفر زن در بخش مرکزی و ۶ نفر زن در بخش میان ولایت حضور دارند و نامزدها بر سر تصاحب ۱۳۵ کرسی شورای روستایی و ۱۷ کرسی شورای شهری رقابت می کنند.

سیاح افزود: کمینه سنی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان تایباد ۲۵ سال و بیشینه آن ۷۵ است که این نامزدها دارای تحصیلاتی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی، دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس، دکترا و حوزوی هستند.

وی با بیان انتخابات ۲۸ خردادماه در ۳۷ روستای این شهرستان برگزار می شود، اضافه کرد: در انتخابات پیش رو نامزدها در ۲۵ روستا برای تصاحب سه کرسی و ۱۲ روستا بر سر تصاحب پنج کرسی با هم رقابت می کنند.

وی اضافه کرد: در دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان تایباد افزون بر ۶۶ درصد از مردم شیعه و اهل سنت این منطقه مشارکت کردند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد، ۴۵ درصد جمعیت این شهرستان در روستاها سکونت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.