سخنگوی صنعت برق با اشاره به برگزاری سومین دور مناظره انتخابات ریاست جمهوری، از آمادگی همه اکیپ‌های عملیاتی صنعت برق برای تامین برق در سراسر کشور خبر داد.

کمبود برق جدی است/ برای مناظره سوم در آماده باش کامل هستیم/ آغاز واردات برق از آذربایجان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی گفت: پیش بینی های لازم برای تداوم پایداری برق به ویژه در هنگام برگزاری سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری انجام شده است و در این خصوص پرسنل عملیاتی صنعت برق در آمادگی کامل به سر می برند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی در کوتاه ترین زمان ممکن به رفع آن اقدام کنند.

سخنگوی صنعت برق از مشترکان خواست تا ضمن کاهش مصرف به ویژه در ساعات اوج مصرف در صورت بروز اختلال در شبکه، موارد را از طریق تلفن ۱۲۱ در سراسر کشور به شرکت های برق برای رفع نواقص احتمالی اطلاع دهند.

رجبی مشهدی در عین حال در خصوص آخرین وضعیت تولید و مصرف برق در هفته جاری اظهار داشت: براساس پیش بینی ها از امروز تا پایان هفته به طور میانگین شاهد افزایش ۱.۴ درجه ای دمای هوا در سراسر کشور خواهیم بود که این میزان در برخی از استان ها حتی به ۵ درجه نیز خواهد رسید که همین موضوع باعث قرار گرفتن در شرایط دمایی حداکثر و افزایش شدید مصرف برق می شود.

وی در عین حال با تاکید بر این که تمهیدات لازم برای تامین پایداری شبکه برق در روز رای گیری نیز اندیشیده شده است، خاطرنشان کرد: همه تلاش و تمرکز صنعت برق تامین برق عموم هموطنان سراسر کشور در تمام روزهاست و اختصاص به یک روز خاص ندارد ولی در عین حال هماهنگی های لازم برای تامین برق شعب اخذ رای بعمل آمده است و مشکلی نخواهیم داشت.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته برای همکاری صنایع و کشاورزان در مشارکت با طرح های تشویق محور مدیریت مصرف در ساعت اوج بار گفت: مشترکان خانگی می توانند تنها با بکار بستن سه راهکار ساده، از بروز خاموشی احتمالی جلوگیری نمایند.

رجبی مشهدی تصریح کرد: استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی ۲۵ درجه و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات گرم روز(۱۲ تا۱۸) مهمترین راهکارها برای تامین برق همه مشترکان و پایدار ماندن شبکه برق کشور است.

وی با بیان اینکه با سنکرون شدن خطوط انتقال برق مغان به شبکه برق جمهوری آذربایجان واردات برق از این کشور آغاز شد، اضافه کرد: هم‌اکنون ۷۳ مگاوات برق از این خط انتقال به شبکه داخلی ایران تزریق می‌شود.

او افزود: میزان برق وارداتی از این خط انتقال تا ۱۳۰ مگاوات در ساعات پیک مصرف قابل افزایش است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه صنعت برق همه توان و ظرفیت‌های خود را برای تامین برق مورد نیاز داخل به کار گرفته است، اظهار کرد: در کنار به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای واردات و افزایش تولید برق، مشترکان خانگی با سهم ۵۰ درصدی در اوج مصرف از نقشی بسیار تاثیرگذار در این میان برخوردار هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.