استاندار خراسان رضوی از کمبود تسهیلات بانکی به عنوان مهم‌ترین چالش بخش تولید استان یاد کرد و گفت: با وجود تلاش برای حل بخشی از مشکلات حوزه تولید استان از محل منابع مالی بانکها، به هیچ عنوان به دنبال محدود کردن اختیارات بانک‌ها نیستیم.

 اختیارات بانک‌ها نباید محدود شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد راهبردی «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» افزود: یکی از مطالبات اصلی فعالان بخش تولید استان، تسهیلات بانکی است و ما به دنبال استفاده از ظرفیت‌های استان در راستای حمایت عملی از بخش تولید هستیم.

وی با اشاره به برنامه نهایی تامین مالی توسط بانک‌ها که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: با توجه به حضور قابل توجه سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان، این ظرفیت باید در جهت توسعه برنامه‌های استان به کار گرفته شود.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: به دنبال افزایش نظارت‌ها و هماهنگی‌ها هستیم و البته در این راستا بانک‌ها نیز باید پاسخگو باشند و بتوانند در چهارچوب سیاست‌های کلان کشور، وظایف خود را دنبال کنند.

معتمدیان بیان کرد: سال گذشته اعتبار قابل توجهی در استان توزیع شد اما در سیاست‌گذاری‌ها نیاز به برنامه ریزی دقیق تری وجود دارد چرا که به عنوان مثال عمده پرداخت‌ها در بخش خدمات انجام گرفته است و در بخش کشاورزی، به عنوان یکی از پیشران‌های اصلی اقتصاد استان فقط ۹ درصد تخصیص اعتبار داشته‌ایم.

وی گفت: باید گزارش‌های ماهیانه از روند اجرای برنامه تامین مالی را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم وضعیت استان را با هدف‌گذاری‌های انجام شده تطبیق بدهیم.

وی افزود: در برنامه نهایی تدوین شده تامین مالی باید حتما سهمی برای فعال‌سازی پروژه‌های عمرانی به دنبال مطالعه دقیق بر اساس اولویت‌ها در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.