همزمان با دهه کرامت خادمان خوش ذوق حرم مطهر رضوی با استفاده از ۳۵۰ هزار بوته و شاخه گل رنگارنگ و تازه، طرح‌های زیبایی را در حرم امام مهربانیها نقش بسته‌اند.

گل آرایی حرم مطهر رضوی در دهه کرامت با ۳۵۰ هزار گل

به گزارش قدس آنلاین ؛ گل‌آرایی ویژه دهه کرامت صحن و سرای رضوی همزمان با ایام میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) و ولادت باسعادت حضرت رضا (ع) با بهره‌گیری از ۲۵۰ هزار گل شاخه بریده و صد هزار بوته گل در تمامی بخش‌ها از جمله ورودی‌های حرم مطهر، صحن‌ها، رواق‌ها، روضه منوره، آب نماها، سقاخانه و پنجره فولاد در حال انجام است.

بدین منظور از گل بوته‌هایی همچون اطلسی، جعفری، شمشاد و ناز یخی برای زیباسازی فضای سبز اماکن متبرکه رضوی و از شاخه گل‌های بریده گلایل، داوودی، آنتوریوم، لیلیوم و ژربرا  برای تهیه طبق، سبد و تاج گل‌های مراسم مختلف ویژه دهه کرامت بارگاه منور امام هشتم (ع) استفاده خواهد شد.

همچنین با استفاده از گل بوته‌ها، طرح‌های دیدنی از گل در بخش‌های مختلف حرم مطهر همچون بخش پایینی المان گنبد خضرای صحن پیامبر اعظم (ص)، باب السلام، رینگ طوسی و طبرسی در حال اجراست.

هر ساله بخش اعظم گل‌های استفاده شده برای زیباسازی و آذین‌بندی حرم مطهر رضوی از سوی ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه کشور تأمین شده چنان که امسال نیز محموله‌های اهدایی گل از تهران، رامسر و محلات به بارگاه نورانی حضرت رضا (ع) تقدیم می‌شود.

این گل‌ها که هر کدام نشان از یک دل عاشق و حاجتمند دارند با خلاقیت و ظرافت کامل در گوشه و کنار این سرای بهشتی جای خواهند گرفت تا جلوه‌ای فراموش‌نشدنی در خاطر زائران و مجاوران حرم مطهر پدید آورند.

ویژه برنامه گل‌آرایی دهه کرامت با فعالیت ۱۶۰ نیروی خادمیار رضوی، بیش از ۵۰ نفر در قالب دو گروه افتخاری از تهران و رامسر و همچنین مشارکت زائران علاقه‌مند انجام خواهد شد.

هر چه به میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) نزدیک شویم بر حجم گل‌آرایی و تزیین صحن و سرای رضوی افزوده خواهد شد تا شیفتگان این حریم قدسی، از گل‌آرایی چشم‌نواز دهه کرامت بهره بصری بیشتری ببرند و وجودشان را با شمیم خوش گل‌های رنگارنگ عطرآگین کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.