پس از دو سال و نیم رسیدگی دقیق قضایی به پرونده پیچیده و تخلفات سازمان‌یافته رئیس سابق سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی، فرایند قضایی پرونده در مرحله پایانی و صدور کیفرخواست قرار گرفت.

پایان رسیدگی به پرونده فساد در تیم سابق جهاد کشاورزی استان

تکرار آنچه گذشت

۱۸ دی ماه ۹۷ بود که ماجرای بازداشت پنج نفر از مدیران ارشد سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی را رسانه‌ای کردیم.

آن زمان در تشریح گوشه‌ای از جزئیات ماجرا عنوان شد: پرونده تخلف‌های یاد شده در شعبه ۲۱۷ بازپرسی در حال رسیدگی و مستندات ارائه شده به دقت مورد کاوش قــرار گرفته است. همچنین با جمع‌بندی ادله قضایی و مشخص شدن نحوه تخلفات، بازپرس پرونده دستور بازداشت متهمان را که به صورت باندی اقدام به ارتکاب جرایم مالی کرده بودند، صادر کرد.

در ادامه آمده بود: در مرحله نخست و طی چند عملیات، سه نفر از مدیران سابق سازمان جهاد کشــاورزی استان شامل مدیر سابق اداره تعاون روســتایی استان، مدیر سابق جهاد کشــاورزی مشهد و مدیر ســابق اداره تعاون روستایی مشهد، دستگیر شدند. در همین راســتا و در مرحله دوم، حکم بازداشت دو تن دیگر از مدیران ارشد سازمان جهاد کشاورزی استان صادر شد و در اختیار مأموران قرار گرفت. مأموران پس از کسب دستور قضایی یکشنبه شب گذشته

(۱۶ دی‌ماه ۹۷) وارد عمل شده و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان را در فرودگاه مشــهد و مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان را هم در منزلش دستگیر و به بازداشتگاه منتقل کردند.

در ادامه این خبر آمده بود: در حالی که به‌تمامی افراد بازداشــت شده اتهام دریافت رشوه، از سوی مقام قضایی تفهیم شده است، متهمان با قرار بازداشــت موقت راهی زندان شــدند.

همچنان پیگیری‌های خبرنگار ما ادامه داشت تا اینکه در چهارم خرداد سال بعد(۹۸) جزئیات جدیدی از پرونده بازداشت مدیران سازمان جهادکشاورزی بدست آمد و منتشر شد. در آن نسخه از روزنامه اشاره شد: اتهام تشکیل و رهبری باند ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری به رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی که همچنان به همراه دیگر مدیران متخلف سازمان جهادکشاورزی استان در بازداشت به سر می‌برد، تفهیم شد. از سوی دیگر قرار صادره در مورد رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان به بازداشت موقت تغییر کرد. همچنین مستندات جدیدی هم روی میز بازپرس پرونده قرار گرفت که از دریافت ارقام چند صد میلیونی رشوه توسط چند کارمند دیگر سازمان جهاد کشاورزی استان حکایت داشت و سلسله اقدام‌های صورت گرفته و بازخوانی اسناد یادشده توسط مقام قضایی نشان داد یکی از مدیران سازمان مذکور حدود ۱۶۰ میلیون، معاون یکی از قسمت‌ها حدود ۷۰ میلیون و کارمند شاغل در سازمان جهادکشاورزی استان هم حدود۲۷۰میلیون تومان رشوه دریافت کرده‌اند.

پرونده در مرحله صدور کیفرخواست

باتوجه به اینکه تحقیقات قضایی نشان می‌داد افراد بیشتری در این پرونده دخیل باشند، هر روز بر قطر پرونده افزوده و ابعاد آن نیز گسترده‌تر می‌شد. از سوی دیگر پیگیری ماجرا همچنان در دستورکار روزنامه قدس قرار داشت تا اینکه اطلاعات واصله از افزایش متهمان پرونده از پنج نفر به ۲۲ نفر حکایت داشت. همچنین مشخص شد تمامی این افراد هم با اتهاماتی نظیر اختلاس، تضییع اموال دولتی و بیت‌المال و رشوه مواجه هستند.

در ادامه بررسی‌های تکمیلی معلوم شد هفته گذشته روند بررسی پرونده رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و

۲۱ متهم دیگر پرونده پس از دو سال و نیم انجام اقدام‌های قضایی دقیق و موشکافانه، در مرحله نهایی صدور کیفرخواست و جلب به دادرسی قرار گرفته است. همچنین در چند روز آینده پرونده پرحاشیه‌ای که قطر مستندات آن از ۶۳ صفحه فراتر رفته به دادگاه کیفری ارسال خواهد شد تا مقام قضایی در آن مرجع نیز نظر خود را در خصوص اتهام‌های انتسابی افراد مذکور اعلام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.