مولوی نوشیروانی گفت: اهل تسنن نیز همانند برادران شیعه به زیارت امام رضا می روند البته با آداب و رسوم خود. وجود امام رضا در خراسان نعمت و برکت است و باید از آن بهره جست.

حضور امام رضا در خراسان نعمت است

مولوی محمد ظاهر بلوچ نوشیروانی امام جمعه اهل سنت سرخس در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین باتوجه به فرارسیدن دهه کرامت و ایام ولادت امام رضا(ع) درخصوص میزان علاقه و محبت اهل تسنن به اهل بیت پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: تمام اهل سنت محبت به اهل بیت را جزئی از ایمان می دانند. یعنی کسی را که به دلیل عداوت و کینه، در قلبش محبت اهل بیت پیامبر(ص) نباشد، مسلمان نمی دانیم. حال هر که می خواهد باشد. تمام علمای اهل سنت به این موضوع اعتقاد دارند.

وی اظهار کرد: یکی از نشانه هایی که صدق این مدعا را اثبات می کند بیان صلوات هست که در تشهد نماز اهل سنت خوانده شده و از خداوند می خواهیم بر پیامبر و آل او درود بفرستد همانطور که بر ابراهیم و آلش درود فرستاده است. اگر به عمد این ذکر خوانده نشود سجده سحو بر نمازگزار واجب خواهد بود.  

وی افزود: در خطبه های نمازجمعه نیز می خوانیم که "الحسن و الحسین سیدی شباب اهل جنة" و در رابطه با حضرت فاطمه می خوانیم که "فاطمة سیدة نساء أهل الجنة" .اگر کسی براساس نادانی و جهالت به اهل بیت توهین نماید ما او را فاسق می دانیم و اگر براساس تصمیم و عداوت و کینه باشد او را کافر مطلق می دانیم.

مولوی نوشیروانی خاطرنشان ساخت: مانیز اهل بیت و امامان را قبول داریم اما باتفاوت اندکی با برادران اهل تشیع. این تفاوت هم چیزی نیست جز اینکه شیعیان این امامان را معصوم می دانند اما ما آنها را معصوم نمی دانیم. لکن قبول داریم که برخی از ویژگی های ممتاز و بالایی داشته اند. به عنوان مثال اعتقاد داریم که حضرت علی برخی از فضایلی را داراست که حتی دیگر خلفای راشدین هم از آن برخوردار نیستند. به عنوان مثال تمام علمای اهل سنت اعتقاد دارند که عالم ترین اصحاب پیغمبر(ص)، حضرت علی است.

امام جمعه اهل سنت سرخس درخصوص زیارت امام رضا(ع) توسط اهل تسنن ابراز داشت: وجود مزار اهل بیت نه تنها در خراسان بلکه در هر جای عالم که باشد باعث و بانی برکت خواهد بود. هرچند برخی از روی نادانی و یا عدم آگاهی کافی صحبت هایی انجام می دهند که شاید مورد تایید علمای اهل تسنن نباشد. ما معتقدیم که به زیارت امام رضا رفتن، مستحب است و ثواب دارد و هر وقت به مشهد مراجعه می کنیم به زیارت ایشان هم می رویم.

وی با اشاره به این موضوع که زیارت ما آداب و مراسم مخصوص خودمان را دارد و با آداب برادران شیعه تفاوت هایی را دارد، تاکید کرد: اما زیارت ما در حرم امام رضا بدون مشکل و مانع انجام می شود. تاکنون نه کسی مانع ما شده است که نباید به حرم برویم و نه کسی ما را مجبور کرده و دستور داده است که باید به زیارت امام رضا برویم و یا مجبور شویم که به روش شیعه زیارت کنیم. ما در زیارت کردن آزاد بوده ایم و هربار که خودم به زیارت می روم با روش و آداب خودمان زیارت می کنم. حضور امام رضا در خراسان نعمت و برکت است و باید از آن بهره جست.  

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.