مسابقات بین‌المللی قرآن بنگلادش به صورت مجازی برگزار و علیرضا بیژنی نماینده کشورمان در رشته قرائت این رقابت‌ها به عنوان نفر اول معرفی و تجلیل شد.

علیرضا بیژنی نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن بنگلادش شد

به گزارش قدس آنلاین، مسابقات بین‌المللی قرآن بنگلادش به صورت مجازی برگزار و علیرضا بیژنی نماینده کشورمان در رشته قرائت این رقابت‌ها به عنوان نفر اول معرفی و تجلیل شد.

کسب بالاترین امتیاز در همه مراحل مسابقات

این مسابقات توسط بنیاد اسلامی بنگلادش برگزار و در آن نمایندگان کشورهای مختلف حضور داشتند و نهایتاً نماینده کشورمان با کسب بالاترین امتیاز در مرحله مقدماتی راهی فینال شد و در فینال هم در رقابت با نمایندگان ۱۵ کشور بیشترین امتیاز را کسب و اول شد.

شرکت در مسابقات بنگلادش به جای مالزی

علیرضا بیژنی قاری اهل مشهد مقدس به دلیل کسب رتبه ممتاز در مسابقات سراسری قرآن کریم به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی انتخاب شده بود که پس از دو سال تعویق و عدم برگزاری مسابقات قرآن مالزی با تصمیم مسئولان در مسابقات بنگلادش شرکت کرد و اول شد.

پس از شیوع کرونا مسابقات بین‌المللی قرآن در جهان اسلام به تعویق افتاد و جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که مسابقات را مجازی برگزار کرد.

برگزاری مسابقات مجازی قرآن در جهان اسلام با ابتکار ایران

پس از ایران عراق هم اقدام به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن به صورت مجازی کرد که در مسابقات عراق هم حسین شالچی نماینده کشورمان اول شد. مرکز اسلامی کشور هلند هم امسال مسابقات قرآن را مجازی برگزار کرد و در رقابت‌های این کشور سید جاسم موسوی قاری اهل خوزستان اول شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.