روند بازدهی بازار سرمایه همچنان پرنوسان است؛ اما بعد از دو ماه بازدهی منفی بازار در سال ۱۴۰۰، در خردادماه بازدهی مثبت شده و از ۷ درصد منفی فروردین به ۲ درصد مثبت در ماه جاری رسیده است.

بازدهی ۲ درصدی بورس در خرداد ۱۴۰۰

به گزارش قدس آنلاین بازار سرمایه همچنان پربازده است و اگرچه دیگر سودهای رویایی را نمی‌دهد؛ اما به هر حال همچنان به نسبت بازارهای موازی که این روزها با رکود مواجه هستند، باز هم بازدهی مثبت خود را شروع کرده است.

بررسی آمارها حکایت از آن دارد که اگرچه در اردیبهشت ماه سال گذشته بازدهی شاخص بورس به ۳۹ درصد رسیده بود و حتی با رشد پررنگ‌تری در تیرماه به ۴۶ درصد رسیده بود؛ اما در ماههای بعد حتی تا منفی ۲۰ درصد هم پیش رفت و به یکی از بدترین بازارهای دارای بازدهی تبدیل شد.

در این میان نرخ بازدهی بازار بورس از ابتدای امسال نیز با همین روند منفی آغاز شد؛ به نحوی که در فروردین ماه میزان بازدهی بازار سرمایه منفی ۷ درصد و در اردیبهشت ماه منفی ۴ درصد بوده است؛ اما در خرداد ۱۴۰۰ با جبران این بازدهی منفی، بازدهی شاخص به ۲ درصد مثبت رسیده است.

آغاز روند صعودی معاملات در بورس/ بورس در خرداد ۲ درصد بازدهی داشت

همچنین ارزش بازار بورس تهران در پایان معاملات ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ هم به ۴ هزار و ۵۹۲ هزار میلیارد تومان رسیده که نشان می‌دهد ظرفیت عظیمی پیش روی این بازار برای جذب نقدینگی است.

در عین حال، بازدهی کل شاخص کل در سال ۱۳۹۹ که یکی از سالهای طلایی بورس بوده است، ۱۵۵ درصد، بازدهی شاخص کل هم وزن ۱۴۸ درصد، بازدهی شاخص ۳۰ شرکت بزرگ ۲۳۸ درصد و بازدهی شاخص صنعت ۱۵۲ درصد بوده است.

انتهای پیام/

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.