یک تحلیلگر مسائل سیاسی عراق گفت: نیروهای حشد شعبی تمامی نقشه های طراحی شده در کاخ سفید علیه عراق را ناکام گذاشتند.

«حشد شعبی» تمامی نقشه‌های طراحی‌شده در کاخ سفید را ناکام گذاشت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از المعلومه، «عدنان فرج الساعدی» تحلیلگر مسائل سیاسی عراق در سخنانی تصریح کرد: برخی به دنبال نابودی حشد شعبی در عراق هستند. آمریکایی ها به دنبال تثبیت حضور نظامی خود در خاک عراق هستند.

بر اساس این گزارش، این تحلیلگر عراقی افزود: تشکیل حشد شعبی در عراق موجب شد تا پروژه اوباما یعنی همان گروه تروریستی داعش متحمل ضربه مهلکی شود. در واقع، نیروهای حشد شعبی تمامی نقشه های طراحی شده در کاخ سفید علیه عراق را ناکام گذاشتند.

پیشتر نیز «احمد عبدالساده» کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی عراق سخنانی را در خصوص اهمیت نقش حشد شعبی در غلبه بر تروریست‌های تکفیری داعش مطرح کرده بود.

وی در این خصوص گفت: اگر نیروهای حشد شعبی نبودند، امروز شاهد تکرار جنایت هولناک اسپایکر در نقاط مختلف عراق بودیم. بنابراین، واضح است که حشد شعبی همچون سدی مستحکم در برابر تکرار فاجعه اسپایکر ایستاد.

این کارشناس عراقی در ادامه عنوان کرد: برخی به دنبال آن هستند تا نیروهای حشد شعبی را تضعیف کنند. هدف اصلی و اساسی از تضعیف نیروهای حشد شعبی در برهه کنونی تقویت داعش در عراق است.

وی همچنین اظهار داشت: طی روزها و هفته‌های اخیر شاهد آن هستیم که سلسله اقدامات تروریستی علیه حشد شعبی در نقاط مختلف عراق تشدید شده است. این نشان می‌دهد که توطئه بزرگی علیه این گروه در جریان است.

عبدالساده در ادامه گفت: تمام کسانی که با حشد شعبی مبارزه می‌کنند و برای تضعیف آن تلاش می‌کنند، حامی داعش هستند. پیشتر نیز «محمد البلداوی» نماینده پارلمان عراق اعلام کرده بود که مقابله با حشد شعبی پیامدهای وخیمی به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.