معاونت بهره برداری و نگهداشت شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: فقط ۱۵ درصد از مشترکان جزء پرمصرفها هستند و جریمه ۱۶ درصدی برای پرمصرفها از ابتدای تابستان امسال اعمال شده است. و این رقم علاوه بر هفت درصدی است که برای سایر مشترکان در نظر گرفته شده است

مشترکان پر مصرف شامل جریمه ۱۶درصدی می شوند

طرح ارائه تخفیف ۱۰۰ درصدی برق با عنوان برق امید از اواخر سال گذشته اجرایی شد. بر مبنای جزئیات ارائه شده این طرح، مشترکان در سه رده کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف رده‌بندی شده و از موارد موجود برق امید بهره‌مند می‌شوند.

درهمین رابطه عباس آذری معاونت بهره برداری و نگهداشت شرکت توزیع نیروی برق مشهد بیان کرد: هدف از اجرایی کردن این طرح حمایت از مشترکین کم‌مصرف و تشویق مشترکین پرمصرف برای پیوستن به جرگه خوش‌مصرف‌ها و کسانی است که الگو را رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: از یک میلیون و ۶۰۰ مشترک برق در شهرستان مشهد کمتر از الگوی ۳۰۰ کیلووات در ماه برق مصرف می‌کنند و فقط ۱۵ درصد از مشترکان جزء پرمصرفها هستند و جریمه ۱۶ درصدی برای پرمصرفها از ابتدای تابستان امسال اعمال شده است. و این رقم علاوه بر هفت درصدی است که برای سایر مشترکان در نظر گرفته شده است.

آذری ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح حدود ۶ درصد کاهش تعداد مشترکان پرمصرف محقق شد و حدود چهار درصد به جمع مشترکان کم مصرف اضافه شده است که مشترکان کم مصرف از تخفیف صد درصدی برخودار شده اند و برای مشترکان پرمصرف نیز راهکارهایی اندیشیده شده تا نسبت به مدیریت مصرف خود اقدام کنند.

آذری در پاسخ به این سئوال که مشترک کم مصرف کیست گفت:از آن جایی که هر ساله نرخ برق نسبت به سال قبل ۷دردصد افزایش نرخ پیدا می کند در واقع  مشترک کم مصرف کسی است که زیر الگو مصرف یعنی تا ۱۰۰کیلووات ساعت برق مصرف می کند. حال اگر مشترک پر مصرف باشد این نرخ ۱۶ درصد محاسبه میشود و اگر خارج از الگوی مصرف استفاده داشته باشد با نرخ  ۳۳ درصد مورد محاسبه قرار می گیرد.

وی با اشاره به شرایط امروز و با توجه به کاهش بارندگی و ضرورت ترویج فرهنگ مدیریت مصرف گفت: در این شرایط امیدواریم با آگاهی مردم و رعایت مدیریت مصرف بتوانیم بخوبی و با موفقیت از پیک مصرف عبور کنیم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.