سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: از ۵ هزار کارمندی که در آژانس های مسافرتی داشتیم متاسفانه بیش از یک‌ دوم آنها بیکارشدند.

یک دوم کارمندان آژانس های مسافرتی بیکار شده اند

کرونا در یک سال گذشته برای هر صنف و شغلی کلی ایجاد مشکل کرده است که در این میان مشکلاتی را که برای صنعت گردشگری و به طبع آن آژانس های مسافرتی ایجاد کرده است را باید از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار داد.

در همین رابطه مجید فرقانی سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در توضیح وضعیت آژانس های خدمات مسافرتی در مشهد بیان کرد:مجموعا در مشهد  ۵۰۰ آژانس فعال مجاز داشته ایم که متاسفانه کرونا باعث شده درظرف یک سال گذشته یک سوم آنها تقاضای ابطال پروانه کسب کنند و به دلیل اینکه توان اداره کردن آژانس را نداشته اند تعطیل شده اند.

وی ادامه داد: برخی از این آژانس های تعطیل شده به امید اینکه بتوانند کمی از ضرر و زیانشان را جبران کنند بازگشایی شدند ولی متاسفانه ضربه ای که کرونا توانسته در این مدت یک سال و اندی بر پیگره صنعت گردشگری ایجاد کند بعید می دانم ظرف چند سال آینده هم ترمیم شود.

فرقانی افزود: صنعت گردشگری صنعت پول آوری است و حمایت دولت می تواند این صنعت را زنده کند ولی متاسفانه علی رغم تمام صحبت هایی که جهت حمایت از آژانس های مسافرتی در ایام کرونا شده بود هیچ اتفاقی از سوی دولت نیفتاد و همه گفته ها در حد حرف باقی ماند مگر پرداخت یک سری وام های جزیی که به ازای هرکارمند شاغل مبلغی وام پرداخته شد که انهم باشرایطی سختی که بانکها ایجاد کردند و مسایل اداری و شرایط نابسامانی که ایجاد شد خیلی ها منصرف شدند.

وی در پاسخ به این سوال که در این مدت چند نفر بیکار شده اند افزود: از ۵ هزار کارمندی که در آژانس های مسافرتی داشتیم متاسفانه بیش از یک‌ دوم آنها بیکارشدند که از این تعداد تعدادی بیمه بیکاری دریافت می کنند و برخی هم عملا خانه نشین شده اند.

فرقانی خسارات وارد شده بر پیکره آژانس های مساقرتی را متفاوت خواند و گفت: آمار خیلی دقیقی از میزان خسارات ایجاد شده در این بخش گردشگری نداریم ولی طبق آماری که سال گذشته جهت براورد خسارات ایجاد شده به دفاتر و آژانس های مسافرتی در کل کشور بدست آمده است رقمی بیش از ۱۲هزار میلیارد تومان بوده و تاکنون بیش از ۱۰۰۰ میلیارد آن سهم استان خراسان رضوی است.

وی در توضیح میزان افزایش قیمت ها در سال جدید گفت: هر چند افزایش قیمت بلیت در سال جدید خود به یک عامل بازدارنده سفر تبدیل شده با اینهمه  متاسفانه به دلیل اینکه تعداد مسافرت ها با هواپیما به ۶۰ درصد و قطار ها به یک دوم رسیده است شرکتها هم به ازای صندلی خالی و هزینه های بالا و تورمی که متاسفانه شاهد آن هستیم قیمتها راافزایش داده اند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.