رئیس‌جمهور گفت: من به منتخب مردم تبریک می‌گویم ولی چون نتایج هنوز رسماً اعلام نشده است، با توجه به قانون مقداری تبریک رسمی را به تأخیر می‌اندازم ولی منتخب در این انتخابات معلوم است که چه‌کسی به‌اندازه کافی رأی آورده و امروز منتخب مردم است.

روحانی: به منتخب مردم تبریک می‌گویم/ ۴۵ روز دیگر پایان دولت دوازدهم است

به گزارش قدس آنلاین،

حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیأت دولت با بیان اینکه مردم با حضور هوشمندانه و رعایت 55 درصد پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات حماسه‌ آفریدند، گفت: قبل از هر چیز باید حضور مردم که با دقت زمان‌شناسی همراه بود را در کنار فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای تبلیغاتی به خصوص صدا و سیما تشکر کنم.

وی افزود: از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات و همچنین وزارت بهداشت برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی تشکر می‌کنم. همچنین از کسانی که در این ایام خدمات مختلفی را به مردم دادند، تقدیر می‌کنم. البته بنده به عنوان رئیس‌جمهور، قبل از شروع ایام انتخابات سفارشات لازم را برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات از لحاظ تأمین آب، برق، گاز، بنزین و... به مسئولان مربوطه داده بودم و خوشبختانه انتخابات در فضای آرام و حضور حداکثری مردم برگزار شد و از نظر امنیتی هم شاهد مشکل خاصی نبودیم.

روحانی تصریح کرد: به منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری تبریک می‌گویم، البته منتخب با توجه به اینکه هنوز اعلام رسمی نشده، اما مشخص است که چه کسی توسط مردم انتخاب شده است. ان‌شاءالله 45 روز دیگر منتخب مردم مسئولیت قوه مجریه را برعهده می‌گیرد و دولت دوازدهم نیز در این مدت مأموریت خود را تا پایان به خوبی انجام خواهد داد. البته باید بگویم ما دولتی بودیم که سخت‌ترین مسئولیت را در یک قرن گذشته به خصوص در 16 ماهی که تحریم‌های شدیدی بر ما اعمال شد را داشته‌ایم.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: روزهای سختی را پست سر گذاشتیم، امیدوارم در زمینه تحریم و همچنین بحث کرونا شرایط بهتری برای دولت آینده باشد. 

وی ادامه داد: درباره شرایط کرونا در کشور در طول این ایام شرایط مختلفی را شاهد بودیم، در واقع می‌توان گفت ما در شرایط ویروس کرونا دو دوره داشتیم که دوره اول 16 ماه پیش با شیوع ویروس آغاز شد و تلاش‌های مختلفی در کشورهای مختلف برای مقابله با این بیماری انجام گرفت،‌ اما پس از مدت کوتاهی متوجه شدند این ویروس خطرناک بوده و تنها راه اولیه مقابله با آن، فاصله گرفتن از این ویروس است. 

رئیس‌جمهور ادامه داد: هیچ کشوری در دنیا شرایط کشور ما را نداشت، چون دو  سال درجنگ اقتصادی بودیم که با آمدن ویروس کرونا شرایط برای ما سخت‌تر شد. در واقع می‌توان گفت کشور در محاصره صددرصد بود که در این رابطه باید بگویم وقتی خبر اظهارات مقامات امریکایی را شنیدم خوشحال شدم. آنها اعلام کرده اند تحریم واکسن و ماسک را برای ایران برخواهیم داشت که این مقام امریکایی با این حرف خود، جنایت خود را بر همگان و دنیا آشکار کرد. از طرفی باید بگویم امریکای ترامپ تروریست بود، اکنون بایدن هم همان مسیر قبل را ادامه می‌دهد.

روحانی با بیان اینکه پول کشور ما سالها در سایر کشورهای مختلف که ادعا می‌کنند با تروریست میانه‌ای ندارند بلوکه شده است، گفت: متأسفانه همه آن کشورها علاوه بر اظهارات عدم همکاری با تروریسم، اموال کشور ما را نگه داشته‌اند که علت آن را هم تحریم‌های ظالمانه آمریکا عنوان می‌کنند.

وی گفت: همچنین منابع ما به خاطر دو سال جنگ اقتصادی که علیه کشور ما از سوی آمریکا انجام شد، در کشورها بلوکه شده و نتوانستیم برای خرید واکسن در شرایط اضطراری که در کشور وجود داشت استفاده کنیم. اما مردم همکاری خوبی در مبارزه با ویروس کرونا داشتند به طوری که سلامت دیگران را به سلامت خود ترجیح دادند و یک کار بزرگ دیگر هم بخش سلامت کشور بود که در قالب مدافعان سلامت، از بیماران پشتیبانی و حمایت کردند.

وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید هر ماه حدود یکصد تخت جدید بیمارستانی افتتاح شده است، اظهار کرد: پنج‌شنبه هفته گذشته در راستای بهره‌برداری از طرح‌های ملی کشور نزدیک به 1200 تخت بیمارستانی جدید را در سراسر کشور افتتاح کردیم که این یک اتفاق بزرگ برای کشور است.

روحانی افزود: در ابتدای شیوع کرونا نیز کشور چهار آزمایشگاه داشت که الان به 400 آزمایشگاه افزایش یافته است. از طرفی 472 دستگاه اکسیژن‌ساز به تجهیزات بیمارستانی اضافه شده و 185 دستگاه سی‌تی‌اسکن نیز در کنار 5500 دستگاه‌های کمک مورد نیاز بخش درمان انجام شده است، به طوری که تاکنون یک نفر هم برای درمان پشت در بیمارستان نمانده است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر تاکیدات مقام معظم رهبری درباره مقابله با کرونا، گفت: هدایت و منویات مقام معظم رهبری در خصوص مقابله جدی با شیوع ویروس کرونا از اهمیت بالایی برای دولت و وزارت بهداشت برخوردار بود که در این راستا، فعالیت‌های دولت سرعت بیشتری گرفت، در واقع می‌توانم بگویم در هیچ جای دنیا شما پیدا نخواهید کرد که رئیس‌جمهور کشور در هفته دو یا سه جلسه کرونا برگزار کند به طوری که امروز هفتاد و سومین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

وی افزود: از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که خوشبختانه ما در طول ایام شیوع ویروس کرونا جزو کشورهایی هستیم که ارزانترین ماسک را در اختیار مردم قرار دادیم. در مورد سلامت، اقتصادی دیجیتال، فعالیت الکترونیک و ساختار دیجیتال هم کارهای خوبی انجام شد.

وی ادامه داد: در دوران به بازار آمدن واکسن باید بگویم وقتی این واکسن در قالب یک یا دو دوز تزریق می‌شود، در واقع سلامت جانی افراد بالا رفته و در برابر ویروس مقابله می‌کند که این واکسن‌ها در ستاد ملی کرونا تصمیم به تأمین آن گرفته شد، به طوری که در تهیه واکسن کرونا گرفتار حاشیه‌ها نشدیم و بلافاصله نسبت به خرید آن اقدام کردیم که خرید واکسن گواکس گرفته تا خرید از کشورهای روسیه و چین بود.

روحانی اضافه کرد: برای ساخت واکسن در داخل کشور تلاش‌های زیادی انجام شد و ما نیز به عنوان دولت تصمیم‌های خوبی در این رابطه گرفتیم. امروز دو واکسن ما مجوز لازم برای مصرف عمومی را دریافت کرده است که این به عنوان یک افتخار بزرگ برای کشور محسوب می‌شود. البته ما حدود پنج واکسن خواهیم داشت که سه واکسن آن در آینده نزدیک آماده می‌شود که در این رابطه از شرکت‌های دانش‌بنیان تشکر می‌کنم. البته باید بگویم به احتمال زیاد تا چند ماه آینده ما جزو صادرکنندگان واکسن به سایر کشورها خواهیم بود.

رئیس‌جمهور افزود: دولت دوازدهم در زمینه تأمین و تولید واکسن فعالیت خود را انجام داده و دولت آینده تنها باید به توزیع آن بپردازد. از طرفی از مردم درخواست داریم به شایعاتی که درباره توزیع واکسن ایرانی گفته می‌شود توجه نکنند، چرا که مسئولان بهداشتی کشور معتقدند باید همه مردم از این واکسن استفاده کنند، شاید یک مورد در زمان استفاده از واکسن ایرانی دچار مشکل شده باشد که نمی‌توان به خاطر آن از تزریق واکسن ایرانی خودداری کرد. مسئله دوم اینکه تزریق واکسن به معنای مصونیت کامل نیست. اگر هر دو دوز واکسن هم تزریق شده باشد، باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

رئیس‌جمهور در پایان اضافه کرد: امیدوارم تابستان امسال بتوانیم این نوید را به همه مردم به خصوص دانش‌آموزان و دانشجویان بدهیم که همه آموزشگاه‌ها برای سال تحصیلی 1400 و 1401 بازگشایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.