۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 757333

رییس جمهوری با تاکید بر اهمیت انتخابات گفت: مردم ما می‌دانند که این انتخابات برای کشور سرمایه است و اهمیت بسزایی دارد.

روحانی: انتخابات برای کشور سرمایه بزرگی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه پس از انداختن رای  خود در صندوق در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در انتخابات گفت: مراعات حفظ سلامت مردم و مراعات پروتکل‌های بهداشتی موضوعی است که در همه حوزه‌های انتخابیه رعایت می‌شود. 

وی در خصوص برگزاری الکترونیکی انتخابات، اظهار داشت:  در بحث الکترونیکی شدن انتخابات هر سال یک گام به پیش می‌گذاریم و مانیتورهایی که در ستاد انتخابات کشور وجود دارد، نشان می‌دهد که در سراسر کشور چه تعداد افراد در انتخابات حضور پیدا کردند و رای دادند. 

رییس جمهوری افزود: احراز هویت مساله مهمی است که الان از طریق سیستم الکترونیکی انجام می‌شود و حتی اخذ رای و شمارش رای هم در بخش بزرگی از مراکز استان‌ها توسط ماشین و مکانیزه انجام می‌شود و امیدوارم در آینده نزدیک همه مراحل انتخابات، رای و شمارش الکترونیکی شود که به شفافیت کمک خواهد کرد. 

روحانی تاکید کرد: این انتخابات،‌ انتخابات مهمی است و علاوه براینکه انتخابات شورای شهر و روستاها و میان‌دوره‌ای برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان وجود دارد، انتخاباتی که در سراسر کشور انتخابات مهم، انتخابات ریاست جمهوری است. 

وی افزود: انتخابات رییس جمهوری هر چهار سال یک بار در کشور انجام می‌شود و با توجه به اختیارات و مسوولیت‌های وسیع و سنگینی که در قانون برای رییس جمهور مشخص شده است، انتخاب مهمی است. 

رییس جمهوری از مردم خواست که امروز پای صندوق رای حاضر شوند و به فردی که مورد نظرشان است رای دهند. 

روحانی تصریح کرد: مشکلات و مسائلی که در ذهن مردم است و در مراحل قبلی انتخابات از زمان ثبت نام و امروز اگر مشکلی بوده نباید آن را مدنظر قرار دهیم. انتخابات مهم است و با وجود مشکلات باید پای صندوق انتخابات حاضر شویم و رای دهیم. 

وی گفت: کاش از روز ثبت نام در انتخابات هیچ مشکلی نداشتیم و امروز شاهد حضور بیشتر مردم بودیم. اما مردم می‌دانند این انتخابات برای کشور، سرنوشت خودشان و نظام جمهوری اسلامی ایران چه قدر اهمیت دارد. 

رییس جمهوری افزود: من فکر می‌کنم در دنیا تنها چند کشور وجود دارد که انتخابات آنها مورد توجه جهانیان است، وگرنه اکثر کشورهای دنیا وقتی انتخابات برگزار می‌کنند عمدتا برای مردم خودشان اهمیت دارد.

 ادامه دارد 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.