مولوی مطهری گفت: همانطور که در انتخابات گذشته هم اهل تسنن حضور چشمگیری داشته اند، در این انتخابات هم حتما پرشور و گسترده شرکت خواهند کرد و رای خود را برای فردی که مصلحت بدانند، خواهند نوشت.

اهل سنت در انتخابات ۱۴۰۰ حضور چشمگیری خواهند داشت

مولوی حبیب الرحمن مطهری در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص شرکت اهل تسنن ایران در انتخابات ۱۴۰۰ عنوان کرد: علما و مردم اهل سنت به کشور و رهبر و نظام خود علاقه مند هستند. اهل سنت ایران هم مانند دیگر اقشار جامعه اهل بصیرت بوده و از مسایل پیرامون خود آگاهی دارند و در انتخابات به صورت گسترده شرکت خواهند کرد.  

وی ادامه داد: این موضوع در انتخابات سال های گذشته نیز اتفاق افتاده است. همانطور که در انتخابات گذشته هم اهل تسنن حضور چشمگیری داشته اند، در این انتخابات هم حتما پرشور و گسترده شرکت خواهند کرد و رای خود را به فردی که مصلحت بدانند و تصور کنند که اصلح هست و می تواند برای کشور و ملت خود کاری انجام دهد خواهند داد.

مولوی مطهری با بیان اینکه اکنون مردم با تنگناهای اقتصادی روبرو هستند، ابراز داشت: باید فردی انتخاب شود که بتواند کشور را از این بحران ها عبور دهد و تغییر و تحول در مملکت ایجاد کند.

رئیس حوزه علمیه احناف خواف در خصوص حکم فقهی الزام شرکت در انتخابات، تاکید کرد: شرکت در انتخابات و حضور مردم پای صندوق های رای و اینکه رای خود را به فرد اصلح بدهند تنها یک وظیفه اجتماعی و سیاسی نیست بلکه وظیفه ای شرعی نیز به حساب می آید.

وی اظهار کرد: بانگاه دینی می دانیم که برای حل و فصل کردن مشکلات و پیشرفت جامعه باید به فردی که باور داریم می تواند کاری انجام دهد و خدمت نماید مراجعه کنیم. انتخابات نیز به همین معنی است و باید فرد کارآمد را انتخاب نماییم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.