تیم ملی والیبال کشورمان در دوازدهمین دیدار خود در رقابت‌های لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱ امروز به مصاف اسلوونی می‌رود.

ایران- اسلوونی/ ملی پوشان والیبال کشورمان به کوه‌های آلپ رسیدند

به گزارش قدس آنلاین، ولادیمیر آلکنو در حال آماده کردن تیم ملی والیبال برای رقابت‌های المپیک توکیو است و از محک خوردن ملی پوشان در بازی‌های لیگ ملت ها ترسی ندارد. آلکنو دوست دارد جوانان را تا المپیک آماده کند.

حالا شاگردان آلکنو در دوازدهمین دیدار خود در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ باید امروز از ساعت ۱۸:۳۰ باید به مصاف اسلوونی بروند.

یکه تازی مردان کوه‌های آلپ در ایتالیا

تیم ملی والیبال اسلوونی با هدایت جولیانی امسال خوش درخشیده و به گواه کارشناسان پدیده این دوره از مسابقات است. این تیم با عبور از سد بزرگانی همچون لهستان، فرانسه، روسیه و... توانسته خود را در جمع مدعیان قرار دهد و یکی از شانس‌های صعود به مرحله نهایی است.

والیبال اسلوونی در سال‌های اخیر پیشرفت کرده است. این کشور کوچک در مسابقات قهرمانی اروپا در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ توانست عنوان نایب قهرمانی را کسب کند و برای حریفان خود خط و نشان بکشد. آن‌ها در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸ هم حضور داشتن و حالا در نخستین سال حضور در لیگ ملت‌ها با لژیونرهای پرشمار مانور قدرت می‌دهند.

شاگردان جولیانی پس از پیروزی برابر لهستان، از سد فرانسه قدرتمند هم گذشتند تا باخت در فینال مسابقات قهرمانی ۲۰۱۵ اروپا را پس از ۶ سال جبران و لقب گربه سیاه را به نام خود کنند. این تیم حتی اگر به مرحله نهایی هم صعود نکند یک رقیب جدی برای سایر کشورها محسوب می شود. این تیم سال ۲۰۱۹ به عنوان قهرمان چلنج کاپ توانست حضورش در این دوره از مسابقات را قطعی کند.

تک ستاره اسلوونی برابر ستاره‌های تیم ملی والیبال ایران

کلمن سبولی، دریافت کننده این تیم در فهرست امتیاز آورترین بازیکنان این دوره از مسابقات حضور دارد. او تا پایان هفته سوم موفق به کسب ۱۲۱ امتیاز شده است و با یک امتیاز کمتر از صابر کاظمی در جایگاه چهارم قرار دارد. گرگور روپرت، پاسور این تیم هم در پایان هفته سوم در جایگاه دوم بهترین پاسورهای این تورنمنت قرار دارد.

این تیم عنوان پدیده این دوره را به خود اختصاص داده است و باید در هفته چهارم مقابل تیمی قرار بگیرد که بازیکنان آن پدیده هستند؛ بازیکنانی مثل جواد کریمی، علی اصغر مجرد، میثم صالحی، مرتضی شریفی، بردیا سعادت، صابر کاظمی و ... همگی پدیده‌های والیبال ایران هستند که در هفته چهارم با صلاحدید آلکنو مقابل اسلوونی صف‌آرایی می کنند.

وضعیت کنونی تیم‌های ملی والیبال ایران و اسلوونی در لیگ ملت‌ها

شاگردان ولادیمیر آلکنو در ۳ هفته ابتدایی موفق به کسب ۵ پیروزی شدند و در ۴ بازی هم نتیجه را واگذار کردند. تیم ملی ایران شروع نگران کننده‌ای داشت و نتیجه را به ژاپن و روسیه واگذار کرد، اما پس از آن توانست از سد تیم‌های هلند، کانادا، ایتالیا، بلغارستان و آمریکا عبور کند. ایران در دو بازی پایانی هم با نتایج ۳ بر ۲ مغلوب تیم‌های صربستان و آلمان شد و در جایگاه ششم جدول رده بندی قرار گرفت.

اسلوونی این دوره از مسابقات را با شکست شروع کرد. آن‌ها در گام نخست ۳ بر یک مغلوب صربستان شدند. در ادامه موفق شدند ایتالیا، لهستان، هلند و آرژانتین را از پیش رو بردارند. شاگردان جولیانی در بازی بعدی با نتیجه ۳ بر یک مغلوب آلمان شدند و در ادامه به ترتیب از سد تیم‌های کانادا، فرانسه و روسیه گذشتند. این تیم در پایان هفته سوم با ۷ پیروزی و ۲ شکست در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

تیم ملی اسلوونی (۱۶ نفر دعوت شده اند):

پاسورها: دژان وینچیچ، گرگور روپرت، گرگور پرنوس

پشت‌خط‌زن‌ها: تونچک استرن، میتیا گاسپارینی، آلن اسکت

سرعتی‌زن‌ها: آلن پاینک، یان کوزامرنیک، ساسو استالکار، ماتیچ ویدچنیک

دریافت کننده ها: تاین اورنات، کلمن سبولی، زیگا استرن، یان کلوبوکار، روک موزیچ

لیبروها: یانی کواچیچ

هدایت تیم ملی والیبال اسلوونی برعهده آلبرتو جولیانی است.

تیم ملی ایران (۱۷ نفر دعوت شده اند):

پاسورها: سعید معروف، جواد کریمی، محمد طاهر وادی

پشت‌خط زن ها: امیر غفور، صابر کاظمی، بردیا سعادت

قدرتی‌زن ها: میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی

سرعتی‌زن‌ها: سیدمحمد موسوی، مسعود غلامی، علی اصغر مجرد، رضا عابدینی

لیبروها: محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی

هدایت تیم ملی والیبال ایران را ولادیمیر آلکنو بر عهده دارد.

برنامه بازی‌های روز سوم از هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌ها (پنج شنبه ۲۷ خرداد ماه):

صربستان – آرژانتین، ساعت ۱۲:۳۰

روسیه – بلغارستان، ساعت ۱۴:۳۰

ژاپن – کانادا، ساعت ۱۵:۳۰

استرالیا – برزیل، ساعت ۱۷:۳۰

ایران – اسلوونی، ساعت ۱۸:۳۰

هلند – آمریکا، ساعت ۲۰:۳۰

ایتالیا– فرانسه، ساعت ۲۲:۰۰

آلمان – لهستان، ساعت ۲۳:۳۰

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.