«نشان رواق کتاب» همزمان با ایام دهه مبارک کرامت در حرم مطهر رضوی رونمایی شد.

 «نشان رواق کتاب» در حرم رضوی رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با ایام دهه کرامت و در آستانه سالروز میلاد حضرت رضا (ع)، آئین رونمایی از «نشان رواق کتاب» و «میثاق‌نامه خادمیاران کتاب» در محل رواق کتاب حرم مطهر رضوی واقع در صحن قدس برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی بخشی، مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در این مراسم با اشاره به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه، اظهار کرد: رواق کتاب محفلی فرهنگی برای ترویج فرهنگ مطالعه است.

وی ادامه داد: کتابخانه و فضاهای کتاب‌خوانی موجود در حرم رضوی مختص افرادی است که به قصد مطالعه به این مکان مراجعه می‌کنند ولی در رواق کتاب، کتاب در دسترس همه زائران گرامی قرار می‌گیرد؛ در این محل، فضا و امکاناتی فراهم شده تا زائر و مجاور حرم رضوی بتوانند از کم‌ترین فرصت برای مطالعه و کتاب‌خوانی استفاده کنند.

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: با توجه به سرانه پایین مطالعه و کتاب‌خوانی در کشور، راه‌اندازی این فضای فرهنگی گامی در جهت ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه است.

وی با بیان اینکه در این محل، کتاب‌هایی با موضوعات مختلف فرهنگی و دینی در دسترس زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در سنین مختلف قرار می‌گیرد، اظهار کرد: راه‌اندازی مکانی با عنوان رواق کتاب، خدمتی متمایز به زائران و مجاوران حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع) است و این امکان را برای آنان فراهم می‌آورد که در کنار موضوع زیارت، به مطالعه نیز بپردازند.

رواق کتاب واقع در صحن قدس رضوی همه روزه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با ارائه برنامه‌های فرهنگی مختلف از جمله منبر کتاب، خوانش کتاب، قصه‌گویی و … پذیرای زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.