همزمان با ایام دهه کرامت، آیین بدرقه کاروان‌های جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

بدرقه خادمان خورشید / اعزام خادمان رضوی به نقاط مختلف کشور با رعایت دستورالعمل های بهداشتی

به گزارش قدس آنلاین، در این آیین باشکوه که صبح امروز در ایوان مقصوره  و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد، پس از قرائت قرآن و مدیحه‌سرایی مداحان اهل‌بیت(ع)، خادمان امام رضا(ع) از مولایشان کسب اجازه کردند و دعا کردند که لطف خدا و عنایت امام بدرقه رهاشان شوند تا در دهه کرامت، حامل معنویت و شادمانی برای مردم ایران باشند.

اعزام فقط ۱۲۰ خادم به دلیل محدودیت های کرونایی

مجتبی مختاری مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی در این مراسم گزارشی از برنامه کاروان‌های «زیر سایه خورشید» در نقاط مختلف کشور ارائه کرد و گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی، امسال فقط ۱۲۰ نفر از خادمان بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) در قالب ۶۰ کاروان به سرتاسر کشور اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: جشن های زیر سایه خورشید از ۱۴ سال قبل و با اعزام ۵ کاروان آغاز شد و امسال تعداد این کاروان به عدد ۶۰ رسیده تا نقاط بیشتری از کشور آکنده از عطر و عطوفت رضوی شود.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی استفاده از ماسک در طول سفر، ممنوعیت دیده بوسی و دست دادن، ضدعفونی روزانه البسه کاروان، ضدعفونی مکرر پرچم، رعایت فاصله اجتماعی در مراسمات، ممنوعیت ملاقات ها و گعده ها، ممنوعیت لمس پرچم و استفاده از دستکش در زمان توزیع متبرکات را از جمله پروتکل های ابلاغی ستاد برگزاری چهاردمین دوره جشن‌های مردمی «زیر سایه خورشید» در سال جاری ذکر کرد.

مختاری تصریح کرد: خدام این بارگاه منور با همراه داشتن پرچم متبرک رضوی، لطف و کرم حضرت رضا(ع) را به سرتاسر کشور ارمغان می‌برند و میهمان دلدادگانی می شوند که امکان سفر به مشهدمقدس برایشان مهیا نشده است.

وی با بیان اینکه هدف «کاروان های زیر سایه خورشید» تنها یک جشن و مراسم عمومی نیست، گفت: کاروان های زیر سایه خورشید در تمام استانها، شهرستانها، روستاها و حتی در بین عشایر حضور می یابند و همچنین با حضور در مراکزی همچون بیمارستانها، پادگانها و مراکز دانش‌بنیان، با گروه های مختلف مردمی دیدار خواهند داشت.

مختاری، ادامه داد: امیدواریم در این مسیر سراسر نور بتوانیم برکت و لطف حضرت رضا(ع) را برای مردم کشور عزیزمان ایران به ارمغان ببریم و همچون آینه، انعکاس دهنده نور معرفت بین مردم باشیم.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.