معاون حسابرسی مالیاتی اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: تمام اشخاص حقیقی و حقوقی، بابت درآمد ناشی از ساخت و فروش هر نوع ساختمان مشمول مقررات مالیات بر درآمد مشاغل و اشخاص حقوقی هستند و باید تا ۱۵ تیرماه امسال اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند.

 ۱۵ تیرماه آخرین  مهلت ارسال  اظهار نامه مالیاتی فعالان حوزه ساخت مسکن

به گزارش قدس آنلاین،  افشین محمودیان بیان کرد: بر اساس ماده (۷۷) قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی که از ابتدای سال ۱۳۹۵ اجرائی شده است، تمام اشخاص حقیقی و حقوقی، بابت درآمد ناشی از ساخت و فروش هر نوع ساختمان مشمول مقررات مالیات بر درآمد مشاغل و اشخاص حقوقی هستند.

معاون حسابرسی مالیاتی اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی افزود: اشخاص حقیقی که بیش از سه سال از تاریخ صدور پایان کار اخذ شده آن‌ها نگذشته باشد و پروانه احداث آن‌ها از ابتدای سال۱۳۹۵به بعد صادر شده باشد، در صورت انتقال، در سال۱۳۹۹، مشمول مالیات موضوع این ماده بوده و مکلف به انجام ثبت نام الکترونیکی، تشکیل پرونده و تسلیم اظهارنامه مالیات بر درآمد مشاغل در مهلت مقرر قانونی که بر مبنای مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا تا پانزدهم تیرماه تمدید شده است، هستند.

وی تصریح کرد: عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر علاوه بر تعلق ۳۰ درصد جریمه غیرقابل بخشش، باعث عدم برخورداری از معافیت‌های مالیاتی مقرر خواهد بود.

محمودیان همچنین افزود: بدیهی است مالیات علی الحساب پرداختی بر مبنای ۱۰ درصد ارزش معاملاتی در هنگام انتقال، جزء پرداختی‌های مؤدی محسوب می‌شود. همچنین درآمد ناشی از حق واگذاری محل نیز مشمول مالیات ساخت و فروش خواهد بود.

معاون حسابرسی مالیاتی اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی در ادامه یادآور شد: این ماده شامل شهرهای با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر است و اشخاص حقوقی نیز مکلفند درآمدهای ناشی از ساخت و فروش مسکن را در اظهارنامه موضوع ماده ۱۱۰ قانون مالیات‌های مستقیم شناسایی و در مهلت مقرر به اداره امور مالیاتی تسلیم نمایند.

وی در پایان گفت: سامانه ارتباط مردمی ۱۵۲۶ ، آماده پاسخگویی به سئوالات و ابهامات مودیان محترم می باشد.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.