کرمانشاه- رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از ورود نخستین محموله واکسن کوو برکت به این استان خبر داد و گفت: ۲ هزار دُز واکسن برکت وارد استان شده است.

نخستین محموله واکسن «کوو برکت» به کرمانشاه رسید

به گزارش قدس آنلاین؛ مهدی محمدی در خصوص آخرین اخبار واکسیناسیون استان، اظهار داشت: مدتی است ما در انتظار رسیدن واکسن هستیم  و تاخیر در تزریق دُز دوم به وجود آمد، البته این تاخیر مشکلی را پیش نمی‌آورد و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته ۲۴ هزار و ۵۰۰ دُز واکسن کرونا وارد استان کرمانشاه شده و واکسیناسیون از صبح امروز با فراخوان تزریق دوز دوم در سراسر استان آغاز شده است.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: همکاران مراقب سلامت در مراکز و پایگاه از طریق پیامک براساس اولویت افرادی که پیش‌تر از دیگران واکسن تزریق کرده‌اند اطلاع‌رسانی می‌کنند و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

وی اضافه کرد: با توجه به تقویت زیرساخت‌ها و راه‌اندازی مراکز تجمیعی خیلی خوب، در اسرع وقت دُز دوم هم تزریق می‌شود.

محمدی در ادامه از ورود نخستین محموله واکسن کوو برکت به کرمانشاه خبر داد و گفت: ۲ هزار دُز واکسن برکت وارد استان شده است.

وی در توضیح تفاوت بین نوع واکسن، اضافه کرد: بهترین واکسن در دسترس‌ترین واکسن است و تزریق واکسن براساس محموله‌های است که وزارت بهداشت تحویل استان می‌دهد، در حال حاضر امکان انتخاب برای متقاضیان وجود ندارد.

وی با اشاره به عوارضی پس از تزریق واکسن، ادامه داد: تاکنون در استان کرمانشاه مرگ و یا حتی عوارض جدی مربوط به تزریق واکسن کرونا نداشته‌ایم، هر نوع واکسنی تزریق شود عوارضی در پی دارد به شایعات دامن نزنند و ۷۰ سال به بالاهایی که هنوز واکسن تزریق نکرده‌اند، مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.