سفیر روسیه در واشنگتن، در واکنش به قصد آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید ضد روسی، گفت این تحریم‌ها نتیجه نخواهد داشت و سبب تغییر سیاست مسکو نمی‌شود.

 سفیر مسکو در واشنگتن: آمریکا با تحریم نتیجه نخواهد گرفت

قدس آنلاین:  «آناتولی آنتونوف» سفیر مسکو در واشنگتن به خبرنگاران گفت جلوتر رفتن آمریکا در مسیر اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه روسیه نتیجه مد نظر واشنگتن را در پی نخواهد داشت و همچنین باعث تغییر سیاست مسکو نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، این دیپلمات روس در واکنش به گزارش اخیر مبنی بر این که دولت بایدن در حال آماده‌سازی محدودیت‌های جدید علیه مسکو در ارتباط با «الکسی ناوالنی» مخالف ضد روسیه است، اظهار داشت: اگر ایالات متحده مسیر ادامه مباحثات از طریق تحریم‌ها را انتخاب کند، این نتیجه مثبت در پی نخواهد داشت.

وی افزود: به عقیده من سال‌های گذشته زمانی که صدها تحریم علیه روسیه اعمال شد، نشان داده که ما می‌توانیم به آرامی به کار و زندگی خود ادامه دهیم. و قطعاً تحریم‌ها نمی‌تواند بر سیاست خارجی روسیه و همچنین بهرحال بر سیاست داخلی آن اثر بگذارد.

آنتونوف در ادامه تصریح کرد: در چنین وضعیتی این آمریکاست که باید تصمیم بگیرد. قطعاً آمریکا باید انتخاب کند که چطور این روابط را بسازد. و من فکر می‌کنم نیاز است که به جای تهدید روسیه، به مشکلات خاص رسیدگی شود زیرا با تهدید، باج خواهی و تحریم نمی‌توان انتظار داشت که مسکو در سیاست خارجی و داخلی خود تجدیدنظر و از دستورالعمل‌های واشنگتن پیروی کند.

پیشتر «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که کشورش خود را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه آماده می‌کند. وی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد گفت که تحریم‌های جدید درباره وضعیت «آلکسی ناوالنی» منتقد غرب‌گرای دولت روسیه است.

مشاور امنیت ملی آمریکا اضافه کرد: اولا این موضوع مهم است که بینندگان بفهمند ما پس از مسموم شدن الکسی ناوالنی، تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کردیم و خود را برای دور دیگری از تحریم‌ها آماده می‌کنیم که به همین دلیل نیز اعمال خواهد شد.

سالیوان اضافه کرد که آمریکا همچنان به اعمال تحریم علیه شرکت‌های روسی که در پروژه خط لوله گازی «نورد استریم ۲» فعال هستند ادامه خواهد داد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به این اظهارات گفت که آمریکا از اعمال تحریم‌ها علیه روسیه به عنوان ابزاری برای حل مشکلات خود استفاده می‌کند.

این تصمیم آمریکا در حالی است که آناتولی آنتونوف سفیر مسکو که یکشنبه صبح عازم واشنگتن شده بود وارد سفارت این کشور در آمریکا شده و رسما کار خود را دوباره آغاز کرده است. 

به دنبال تنش در روابط آمریکا و روسیه، آنتونوف در اواسط ماه مارس گذشته برای مشورت به مسکو فراخوانده شده بود. جان سالیوان سفیر واشنگتن در مسکو نیز به همین بهانه در آوریل ۲۰۲۱ به آمریکا بازگشته بود. 

توافق بازگشت سفرای دو کشور در دیدار اخیر جو بایدن و ولادیمیر پوتین روسای جمهور دو کشور در ژنو سوئیس اتخاذ شد. 

روابط مسکو و واشنگتن طی چند سال گذشته بر سر مسائلی مثل ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، پرونده الکسی ناوالنی، تحریم‌های یکجانبه واشنگتن، بحران اوکراین و شبه‌جزیره کریمه دچار تنش و تیرگی شده است.

منببع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.