سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: سازمان انتقال خون ایران دارای زیرساختهای قوی و مجهز به مراکز و تجهیزات آزمایشگاهی جهت غربالگری خون‌های اهدایی در سراسر کشور است.

 سازمان جهانی بهداشت: سازمان انتقال خون ایران دارای استانداردهای بین‌المللی است

قدس آنلاین؛ سازمان جهانی بهداشت در گزارشی برنامه انتقال و سلامت خون در ایران را یکی از پیشرفته ترین و با پیشینه طولانی در سلامت و هموویژلانس خون و محصولات خونی دانست که کاملا با استانداردهای بین المللی و استانداردهای سازمان جهانی بهداشت منطبق است؛ این برنامه بر اساس اهدای ۱۰۰ درصد داوطلبانه بدون چشمداشت و اهدای مستمر ایرانیان، بنا شده است.

 
براساس این گزارش، سازمان انتقال خون ایران دارای زیرساختهای قوی و مجهز به مراکز و تجهیزات آزمایشگاهی جهت غربالگری خونهای اهدایی در سراسر کشور است؛ این کشور در زمینه خون و محصولات خونی، خودکفاست و از پیشرفته ترین فناوری‌ها برای جداسازی سلول ها از جمله مشتقات پلاسما به عنوان داروهای درمانی استفاده می کند.
 
سازمان جهانی بهداشت همچنین در ادامه آورده است: سازمان انتقال خون در تامین پلاسمای بهبودیافتگان از بیماری کرونا برای بیماران مبتلا به کرونا و انجام مطالعات اپیدمیولوژیک در زمان شیوع کرونا فعالانه مشارکت کرد.
 
گفتنی است؛ جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت ضمن قدردانی از رهبری عالی، رسیدن به این دستاوردهای مثال زدنی را به مدیر عامل سازمان انتقال خون و وزیر بهداشت ایران تبریک گفت و اظهار داشت که سازمان جهانی بهداشت آماده هرگونه حمایت فنی از این سازمان و برنامه سلامت خون است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.