آیین افتتاح «سازمان داوری تعاون»،«مرکز داوری و میانجی‌گری صنعت و معدن» و«مرکز داوری هدایت» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه‌قضائیه و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا وسیما و به صورت ویدئوکنفرانس همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

ایجاد سه شعبه ویژه‌داوری صنعت در خراسان‌رضوی

معاون اول قوه‌قضائیه در این مراسم گفت: آنچه از طریق صلح و سازش انجام می‌شود آثار مثبت بیشتری نسبت به آنچه قاضی می‌خواهد انجام دهد، دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: براساس قانون اساسی اقتصاد مورد توجه بوده و هست و بدون استقلال اقتصادی نمی‌توانیم استقلال سیاسی داشته باشیم، به همین دلیل نقش اصلی تعاونی‌ها در اقتصاد کشور باید بیشتر باشد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور هم در این مراسم با قدردانی از اقدام‌های دستگاه قضایی در زمینه حمایت از تولید گفت: کار بسیار بزرگی در یکی، دو سال گذشته در ارتباط با واحدهای صنعتی و تولیدی از طریق قوه قضائیه صورت گرفت که در رأس آن رؤسای ‌دادگستری استان‌ها و دادستان‌های استان‌ها بودند.

سهل‌آبادی تصریح کرد: خیلی از واحدهای صنعتی ما دستخوش اتفاقاتی شدند که حقشان نبود و با ورود و رسیدگی قوه قضائیه بسیاری از واحدهای تولیدی به چرخه تولید و اقتصاد بازگشتند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۷۰۰ شهرک صنعتی و نزدیک به ۱۰۰هزار واحد صنعتی در کشور، خاطرنشان کرد: امیدواریم در دولت جدید در انتخاب وزرای مرتبط به کار و تولید حتماً از تشکل‌های تخصصی صنعت و معدن استفاده شده و نظرات آن‌ها گرفته شود.

وی با ابراز خرسندی از استفاده از نهاد داوری در امر صنعت و معدن گفت: در بحث داوری و میانجی‌گری با توجه به وسعت این موضوع لازم بود این اتفاق بیفتد؛ چراکه بسیاری از ورودی‌های دادگستری‌ها کم خواهد شد و اتفاقات خوبی رقم

خواهد خورد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی هم در این مراسم در محل خانه صنعت،معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: این سازمان با هدف رسیدگی به پرونده‌های مربوط به صنایع پیش از تشکیل پرونده قضایی و رفع موانع‌تولید در حمایت از کارخانه‌ها، صنایع و کارگاه‌های تولیدی، راه‌اندازی

شده است.

 غلامعلی صادقی با اشاره به تعداد بی‌شمار پرونده‌های قضایی در بخش صنعت و معدن و دیگر بخش‌ها اظهار کرد:افتتاح سازمان داوری خانه صنعت و معدن خراسان‌رضوی همزمان در سراسر کشور برای جلوگیری از ورود پرونده‌های قضایی به دادگستری‌ها شکل گرفت.

وی با بیان اینکه در مشهد سه شعبه راه‌اندازی شده و در هر شعبه داورهایی از کارشناسان خانه صنعت و معدن، اساتید دانشگاهی و قضات بازنشسته دادگستری حضور دارند،عنوان کرد: مرکز توسعه حل اختلاف قوه‌قضائیه با همکاری خانه صنعت ایران این سازمان را راه‌اندازی کرده‌اند.

وی افزود: این شعب قرار است کلیه اختلافاتی که در حوزه صنعت و معدن بین طرفین بخش‌خصوصی و حتی در بخش‌های عمومی و دولتی وجود دارد را به صورت تخصصی داوری، میانجی‌گری، رسیدگی و حل و فصل کند.

در این مراسم سازمان داوری خانه صنعت و معدن خراسان‌رضوی همزمان با سراسر کشور به صورت وبینار افتتاح شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.