هزاران کودک یمنی در اعتراض به موضع سازمان ملل متحد علیه جنبش انصارالله و جنایات تجاوزگران دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات هزاران کودک یمنی در محکومیت موضع سازمان ملل متحد

قدس آنلاین: هزاران کودک یمنی دیروز در استان‌های صعده، حجه، ذمار و تعز دست به تظاهرات زدند و موضع سازمان ملل متحد علیه جنبش انصار الله و چشم پوشی این سازمان از جنایاتی که تجاوزگران به یمن در حق کودکان یمنی مرتکب می‌شوند، محکوم کردند.

کودکان یمنی در شهر ضحیان در استان صعده دیروز دست به تظاهرات زدند و شتاب سازمان ملل متحد به سوی پول‌های برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و چشم پوشی این سازمان از جنایات متجاوزان در حق کودکان یمنی را محکوم کردند.

«حسین الشویغ» یکی از نجات یافتگان از جنایت حمله به اتوبوس دانش آموزان در ضحیان در این تظاهرات گفت: «پس از شنیدن خبر اقدام سازمان ملل متحد به گنجاندن یمنی‌ها در فهرست کشندگان کودکان می‌گویم من هنوز آن روز شوم، کابوس هولناک و پایان نیافتنی و لحظاتی را فراموش نکرده ام که کنار هم کلاسی هایم بودم. سمت راست من پیکرهای تکه تکه شده بود. سمت چپ من نیز بدن‌های تکه تکه شده بود. پشت سر هم صدای آه و فریاد زخمی‌ها به گوشم می‌رسید. صحنه‌ای هولناک و دردناک بود.»

محمد الشهاری از کودکان شهرستان ضحیان، بیانیه شرکت کنندگان در این راهپیمایی را خواند و گفت: «به جهانیان تأکید می‌کنیم به طور قطع و یقین می‌دانیم چه کسی آدمکش است که برای جنگ با ما، کشتن، محاصره و گرسنه نگه داشتن ما تلاش می‌کند.‌ای دبیر کل سازمان ملل متحد! به نظر من تو و سازمان تحت نظر تو، یکی از عوامل اصلی این همه رنج و مشقت ما هستید. این جنایات با گذشت زمان فراموش نخواهد شد.»

شمار زیادی از کودکان در شهر ذمار نیز دست به تظاهرات زده و قطعنامه‌های منافقانه سازمان ملل متحد را که به جلادان کمک می‌کند، محکوم کردند.

یکی از این کودکان گفت: «در تظاهرات گسترده‌ای شرکت کردیم تا قطعنامه‌های سازمان ملل متحد را محکوم کنیم. ائتلاف متجاوز آمریکایی و اسرائیلی، این قطعنامه‌ها را با پول صادر می‌کنند.»

کودکان در شهرستان‌های اسلم و نجلا در استان حجه یمن نیز در محکومیت جنایات متجاوزان در حق کودکان یمن و قطعنامه‌های سازمان ملل تظاهرات کردند.

یکی از کودکان گفت: «آمریکا ما را می‌کشد و ما را محاصره کرده است. آمریکا به عربستان و امارات با انواع سلاح‌ها کمک می‌کند و سپس دو از صلح می‌زند. آمریکا فرماندهی تجاوز و ائتلاف را به عهده دارد.»

یک کودک دیگر گفت: «کودکان یمن اتهام زنی سازمان ملل متحد را به جنبش انصار الله یمن مبنی بر اقدام به گلوله باران کودکان محکوم و به جهانیان تأکید می‌کنند قاتلان حقیقی کودکان، زنان و بیگناهان در یمن، آمریکا، اسرائیل و رژیم‌های سعودی و امارات هستند و خون‌ها و بدن‌های تکه تکه شده کودکان یمنی نیز بزرگترین شاهد است؛ اما درباره جنبش انصار الله باید بگوییم که همه ما انصار الله هستیم و افتخار می‌کنیم که این جنبش از ما و از سرزمین و آزادی ما دفاع می‌کند.»

شماری از کودکان یمنی نیز در مدرسه نور در منطقه حشمه در شهرستان تعزیه در استان تعز تجمع و موضع سازمان ملل متحد را در قبال کودکان یمن محکوم کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.