مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی اعلام کرد: پیکر مطهر 308 شهید گمنام در 105 نقطه استان تدفین شده اند.

تدفین پیکر مطهر 308 شهید گمنام  در 105 نقطه استان

سردار حسینعلی یوسف علیزاده گفت: تاکنون در سطح کشور 9 هزار و 869 شهید گمنام  تدفین که ازاین تعداد  4 هزار  پیکر در بهشت زهرای تهران خاکسپاری شده اند.

وی  بیان کرد: استان خراسان رضوی به لحاظ تعداد شهدای گمنام چهارمین استان در کشور است  و تاکنون از 105 نقطه ای که این شهدا دراستان تدفین شده اند 60  نقطه آن دارای یادمان می باشند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد: پروژه 20 یادمان شهدا در سطح استان پیشرفت فیزیکی آنها بین 35 تا 85 درصد است که امید است با توجه به قول هایی که داده شده است تاپایان امسال تکمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

 وی اظهارداشت:  25 نقطه دیگر  استان متاسفانه تاکنون  هیچ گونه عملیات اجرایی یادمان شهدای گمنام صورت نگرفته است که  می طلبد با توجه به تهعد هیات امناء با همت شهرداری ها  و مشارکت خیران  در سال جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی این 25 نقطه  باشیم.

سردار حسینعلی یوسف علیزاده  با بیان اینکه  قریب به  20 نقطه دیگر استان متقاضی تدفین شهدای گمنام هستند گفت: با پی گیری های انجام شده و بررسی های صورت گرفته از این مکان ها 5 نقطه مورد موافقت قرار گرفته است که  پس از عادی شدن شرایط کرونایی در استان  شهدای گمنام دراین مناطق به صورت مردمی تشیع و تدفین خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.