کردستان- در جدیدترین لیست رتبه‌ بندی دانشگاه‌ های جوان جهان تایمز۲۰۲۱، دانشگاه کردستان موفق به کسب رتبه ۱۶۵ شد.

دانشگاه کردستان در لیست برترین دانشگاه‌ های جوان جهان

به گزارش قدس آنلاین؛ نظام رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز، دانشگاه‌های جوان و با قدمت کمتر از ۵۰ سال را بر اساس ماموریت‌های اصلی آنان شامل تدریس، پژوهش، انتقال دانش و چشم انداز بین‌المللی مورد ارزیابی قرار می‌دهد و هر ساله لیست دانشگاه‌های جوان برتر جهان را منتشر می‌سازد.

در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان جهان تایمز، ۴۷۵ دانشگاه از سرتاسر جهان مورد ارزیابی قرار گرفت. بر اساس نتایج منتشر شده دانشگاه صنعتی نانیانگ سنگاپور، دانشگاه پی اس ال فرانسه و دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ به ترتیب جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

 همچنین در این لیست اسامی ۲۶ دانشگاه ایرانی دیده می‎شود که این آمار نسبت به سال ۲۰۲۰ با تعداد ۲۰ دانشگاه با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است. دانشگاه کردستان در دومین سال حضور خود در این رتبه‌بندی با کسب رتبه ۱۶۵ در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با رتبه ۳۰۰-۲۵۱ در سال ۲۰۲۰ توانسته است جایگاه خود را در بین دانشگاه‌های جوان جهان ارتقا دهد.

همچنین طبق نتایج کشوری این رتبه‌بندی، دانشگاه کردستان موفق به کسب رتبه ۸ در بین دانشگاه‌های ایرانی(جامع، صنعتی و علوم پزشکی) و رتبه ۴ در بین دانشگاه‌های جامع کشور شده است.

شایان ذکر است، دانشگاه کردستان در ارزیابی‌های اخیر پایگاه رتبه‌بندی تایمز موفق به کسب رتبه ۸۰۰-۶۰۱ در رتبه‌بندی جهانی، رتبه ۱۳۳ در رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی و در نخستین حضور خود در نظام رتبه‌بندی موضوعی شانگهای ۲۰۲۱ موفق به کسب رتبه ۴۰۰-۳۰۱ در حوزه علوم کشاورزی در بین دانشگاه‌های جهان شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.