یک کارشناس آمریکایی معتقد است واشنگتن آشکارا تعهدات خود را در توافق هسته‌ای نقض کرده است و باید با لغو همه تحریم‌ها قدم اول را بردارد.

کارشناس آمریکایی: واشنگتن توافق هسته‌ای را نقض کرده و باید با لغو تحریم‌ها قدم اول را بردارد

قدس آنلاین: کوین برت، نویسنده و کارشناس آمریکایی مسائل خاورمیانه معتقد است آمریکا آشکارا تعهدات خود را در توافق هسته‌ای نقض کرده است و باید قدم اول را بردارد و همه تحریم‌ها را بردارد.

او گفت: بایدن باید مشخصا از میراث ترامپ و حتی ابهام راهبردی اوباما در خصوص برخی از تحریم‌ها و اینکه سعی داشته باشد برخی تحریم‌ها را حفظ کند و ادعا کند که آن‌ها تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای نیستند، فاصله بگیرد.

این کارشناس افزود: او باید به تحریم‌های ایران پایان دهد. اگر او این کار را بکند این معامله ادامه می‌یابد و اگر چنین نکند، معامله برقرار نمی‌ماند.

وی با اشاره ضمنی به بدعهدی آمریکایی ها گفت: صبر ایران واقعا فوق العاده است، زیرا دولت اوباما اول این توافق را امضا کرد؛ توافقی که بر اساس قوانین بین الملل اعتبار یک توافق را دارد و بعد ترامپ آمد و آن را از بین برد. حس آمریکایی‌ها چطور می‌بود اگر توافق را دولت جدید ایران از بین می‌برد و ایران توافق را کنار می‌گذاشت و شروع به ساختن سلاح هسته‌ای می‌کرد؟ البته من فکر نمی‌کنم ایران عملا به دنبال این کار باشد، اما اگر این کار را می‌کرد، آمریکایی‌ها ناراضی می‌شدند. این رفتاری مسئولانه نیست. شما توافقی را امضا کردید و باید به آن پایبند باشید.

این کارشناس آمریکایی در انتها گفت: آمریکا طرفی است که به شکل آشکار توافق را نقض کرده است و الان برای بازگشت به آن هیاهو به راه انداخته است. به توافق برگردید و تحریم‌ها را بردارید. این کار چندان هم پیچیده نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.