نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به اینکه برای کاهش یا قطع ارتباط با چین تحت فشار قرار دارد، گفت: هیچ چیز نمی‌تواند روابط پکن و اسلام‌آباد را تغییر دهد.

 عمران خان: برای قطع ارتباط با چین تحت فشار آمریکا هستیم

قدس آنلاین: «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان گفت: غیرمنصفانه است که آمریکا و دیگر قدرت‌های غربی انتظار داشته باشند کشورهایی مانند پاکستان با هر کسی طرف شوند.

به گفته وی، هیچ چیز نمی‌تواند روابط پاکستان و چین را تغییر دهد. این غیرمنصفانه است که قدرت‌های غربی از جمله ایالات متحده برای کاهش روابط خود با چین فشار وارد کنند.

نخست‌وزیر پاکستان یادآور شد: روابط دوستانه پاکستان و چین بیش از 70 سال قدمت دارد و این روابط دیرینه را هیچ چیز تغییر نمی‌دهد.

خان تصریح کرد: هر اتفاقی بیفتد، مهم نیست؛ هر فشاری به ما وارد شود رابطه پاکستان و چین قابل تغییر نیست.

به گفته وی، یک جنگ عجیب و غریب در منطقه در جریان بوده که برای همه شناخته شده است. ایالات متحده یک اتحاد منطقه ای به نام "کواد" تشکیل داده که شامل هند و چند کشور دیگر است. من معتقدم این غیرمنصفانه است که آمریکا و سایر قدرتهای غربی انتظار داشته باشند کشورهایی مانند پاکستان با هر کسی طرف شوند. چرا باید با هر کسی طرف باشیم ما می خواهیم با همه کشورها روابط خوبی داشته باشیم.

نخست‌وزیر پاکستان تصریح کرد: چین در مورد آمریکا محتاط است و نوع نگاه ایالات متحده و چین به یکدیگر نگران کننده است.

عمران خان تصریح کرد: اگر پاکستان برای تغییر یا کاهش روابط خود با چین تحت فشار نیز قرار گیرد، این اتفاق نمی افتد.

به گفته وی، روابط پاکستان و چین بسیار عمیق است و این روابط نه تنها بین دولت ها بلکه بین مردم هر دو کشور است. چین همیشه در کنار پاکستان ایستاده حتی زمانی که ما با مشکلات سیاسی یا بین المللی یا درگیری با همسایه خود روبرو بودیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.