۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
کد خبر: 759297

دیدار تیم‌های آلومینیوم اراک و استقلال تهران با تساوی صفر بر صفر همراه شد تا نبرد اندیشه‌های «علیرضا منصوریان» و «فرهاد مجیدی» برنده نداشته باشد.

توقف استقلال، شکست نساجی

قدس آنلاین: این دیدار پنجشنبه شب از هفته بیست و پنجم لیگ برتر و در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک برگزار شد و در نهایت با تساوی بدون گل به اتمام رسید.

قضاوت دیدار آلومینیوم و استقلال را «مهدی سیدعلی» با کمک‌های «محمدجواد مداح» و «امیرمحمد داودزاده» برعهده داشت.

تقابل مجیدی و منصوریان برنده نداشت؛ توقف استقلال در اراک

تقابل اندیشه‌های منصوریان و مجیدی روی نیمکت تیم‌ها، موجب افزایش اهمیت این دیدار شده بود.

بازی از سوی هر ۲ تیم آغاز شد. استقلال برای ادامه روند بُردهای خود کار را با انگیزه دنبال کرد و آلومینیوم نیز که از زمان حضور «علیرضا منصوریان»، نتایج  درخشانی کسب کرده است در این بازی نیز حریف آسانی برای شاگردان «فرهاد مجیدی» نبود.

هرچند روند بازی بیشتر در اختیار استقلال بود اما میزبان با حرکات «سعید باقرپسند و «حامد  پاکدل» در فاز تهاجمی بسیار خطرناک بود.

در دقیقه ۳۲ ضربه آزاد «مهدی قایدی» در آستانه ورود به دروازه آلومینیوم با واکنش عالی «حسین پورحمیدی» مواجه شد.

در ادامه، بازی روند متعالی داشت و فرصت‌های نسبی روی دروازه هر ۲ تیم ایجاد شد.

مجیدی که از عملکرد تیمش راضی نبود و در ابتدای نیمه دوم، «فرشید اسماعیلی» و «احمد موسوی» را وارد میدان کرد.

تقابل مجیدی و منصوریان برنده نداشت؛ توقف استقلال در اراک

در دقیقه ۵۰ «سیدحسین حسینی» با واکنشی عالی ضربه «معین عباسیان» را مهار کرد.

در دقیقه ۶۶ ضربه «محمد نادری» به دیرک دروازه میزبان خورد  و در برگشت «ارسلان مطهری» گلزنی کرد اما این گل آفساید اعلام شد. این تصمیم در حالی  اتخاذ شد که بنظر می‌رسید گل مطهری آفساید نبود.

در ادامه بازیکنان آلومینیوم عملکرد بهتری داشته و چند موقعیت نسبی هم ایجاد کرده اما به گل نرسیدند.

در نهایت این دیدار با تساوی صفر بر صفر به اتمام رسید و استقلال رده سومی، جمع امتیازات خود را به عدد ۴۴ رساند. آلومینیوم هم که عملکرد فراتر از انتظاری در این فصل داشته  است به امتیاز ۳۷ رسید.

پیروزی شیرین برای تیم تارتار

 تیم فوتبال نساجی مازندران دیدار حساس هفته بیست‌وپنجم مقابل پیکان را با یک گل به مهمان خود واگذار کرد و فرصت مناسب صعود در جدول را از دست داد.

به گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های نساجی مازندران و پیکان تهران که در استادیوم وطنی قائمشهر برگزار شد با نتیجه ۱ – ۰ به سود پیکان به پایان رسید و نساجی پس از سه برد پیاپی، در حساس‌ترین موقعیت و بهترین فرصت برای صعود در جدول یک شکست خانگی را در کارنامه ثبت کرد. نساجی که فرصت داشت حتی با یک تساوی از سایپا در جدول سبقت بگیرد و به رتبه سیزدهم صعود کند، با این شکست همچنان در رتبه چهاردهم باقی مانده است.

ساکت الهامی برای این مسابقه نساجی را با ترکیبی مشابه بازی هفته قبل به زمین فرستاد. نیما میرزازاد، امیرمهدی جان‌ملکی، مجتبی ممشلی، حسن نجفی، سعید بیگی، اکبر صادقی، ایوب کلانتری، شاهین ثاقبی، محمود قائدرحمتی، رضا دهقانی و حسین زامهران ۱۱ بازیکن اصلی نساجی در این مسابقه بودند. نسبت به بازی مقابل ماشین‌سازی فقط حامد شیری در ترکیب قرار نداشت که حسین زامهران به جای او وارد زمین شد.

پیکان تهران نیز به سرمربیگری مهدی تارتار با ترکیب ۳-۵-۲ و با حضور علیرضا رضایی، اسماعیل بابایی، سامان فلاح، نادر محمدی، امیرحسین رنگرز جدی، آرمان قاسمی، محمد خدابنده‌لو، سید محمد ستاری، حسین پورامینی، علیرضا کوشکی و ابراهیم صالحی بازی را آغاز کرد.

دیدار دو تیم در نیمه نخست جز چند صحنه که ابتدای بازی رقم خورد صحنه چندان حساسی نداشت. نساجی در سومین دقیقه بازی فرصت داشت که با قرار گرفتن حسین زامهران در موقعیت تک به تک به گل برسد. اما زامهران نتوانست توپ را وارد دروازه کند.

نساجی در دیدار حساس خانگی از پیکان شکست خورد

سه دقیقه بعد نیز محمد خدابنده‌لو بازیکن پیکان با یک شوت بیرون پا توپ را به سمت دروازه نساجی فرستاد که با برخورد توپ به مدافع نساجی مسیر توپ تغییر کرد و میرزازاد در آخرین لحظه با واکنشی دیدنی توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید.

پیکان با پاس رو به عقب ابراهیم صالحی در محوطه جریمه و کنترل توپ توسط محمد خدابنده‌لو یک فرصت دیگر نیز در دقیقه ۱۶ به دست آورد که ضربه خطرناک او وارد دروازه نشد.

به جز این سه صحنه و یک موقعیت که در دقیقه دوم وقت‌های اضافه نیمه نخست روی دروازه نساجی ایجاد شد، دو تیم در ادامه بازی فرصتی روی دروازه‌های یکدیگر ایجاد نکردند و با ارائه بازی محتاطانه بیشتر به ضد حملات چشم دوختند که این روند در عملکرد نساجی طی نیمه اول بیشتر دیده شد.

در نیمه دوم نیز دو تیم با شرایطی مشابه نیمه نخست بازی را آغاز کردند و بازی بیشتر در میانه‌های میدان و با ارسال‌های از کناره ادامه داشت. اما ۶ دقیقه پس از آغاز نیمه دوم و در دقیقه ۵۱ پیکان روی یکی از پرتاب‌های بلند اوت که از تاکتیک‌های مورد استفاده این تیم به حساب می‌آید به گل رسید.  پرتاب‌های بلند و آکروباتیک نادر محمدی توپ از جناح راست و حوالی خط میانی زمین به محوطه ۶ قدم نساجی رسید که پس از دفع ناقص و اشتباه میرزازاد، آرمان قاسمی با یک ضربه توپ رها شده را به راحتی وارد دروازه نساجی کرد.

پیکان در نیمه دوم با افزایش پاس‌های تک ضرب تلاش کرد تمرکز خط میانی و خط دفاع نساجی را به هم بریزد و در چند صحنه نیز توانست توپ را به محوطه جریمه نساجی نزدیک کند. اما در یکی از جدی‌ترین موقعیت‌ها دقیقه ۷۳ محمد خدابنده‌لو پس از جا گذاشتن دو مدافع نساجی از جناح چپ وارد محوطه جریمه نساجی شد و با ضربه‌ای به زاویه مخالف توپ را به سمت دروازه نساجی فرستاد که با خوش‌شانسی توپ به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و وارد دروازه نشد.

شاگردان الهامی در ۱۰ دقیقه پایانی بازی فشار بیشتری روی دروازه پیکان وارد کردند و پیکان نیز با پرس از بالا تلاش کرد تا بازی را به روی نساجی ببند.نساجی در دقیقه ۸۱ روی یک ضربه کرنر با شوت خطرناک رضا دهقانی از گوشه زمین دروازه پیکان را تهدید کرد که با واکنش دیدنی دروازه‌بان این تیم توپ وارد دروازه نشد. رضا دهقانی در دقیقه ۸۷ نیز با یک ضربه محکم از پشت محوطه جریمه دروازه پیکان را تهدید کرد که باز هم رضایی با واکنشی دیدنی مانع ورود توپ به دروازه پیکان شد.

الهامی در دقیقه ۵۷ برای افزایش توان تهاجمی نساجی عبدالکریم اسلامی را به جای شاهین ثاقبی و حسین زامهران را به جای علی آل‌کثیر به زمین فرستاد. مهدی تارتار نیز دقیقه ۶۵ امیر روستایی را به جای علیرضا کوشکی و در دقیقه ۸۵ نیز آرش قادری را به جای اسماعیل بابایی وارد زمین کرد.

سامان فلاح، علیرضا رضایی و حسین پورامینی از پیکان و اکبر صادقی و سعید بیگی از نساجی بازیکنانی بودند که با کارت زرد توسط محمدحسین زاهدی‌فرد جریمه شدند. داور در دقایق پایانی مسابقه یک کارت قرمز نیز به یکی از اعضای کادر فنی نساجی نشان داد.

نساجی تا پیش از این مسابقه از هفت بازی با سرمربیگری ساکت الهامی پنج برد و دو شکست کسب کرده بود. این تیم در حال حاضر از ۲۵ بازی ۲۵ امتیاز کسب کرده است و در رتبه چهاردهم جدول قرار دارد. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.