حجت‌الاسلام محمودی با بیان اینکه بهترین زمان برای تبلیغ و ترویج مهدویت، نوجوانی است، گفت: باید در فراغت تابستانی کارهای ماندگار مهدوی انجام دهیم و معارف مهدوی جذاب را به نوجوانان عرضه کنیم.

بهترین زمان برای تبلیغ و ترویج مهدویت، نوجوانی است/در فراغت تابستان کارهای ماندگار مهدوی انجام دهیم

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین «حسن محمودی» درباره الزامات و بایدهای مهدوی در تعطیلات تابستانی، اظهار کرد: در آموزه های دینی نوجوانی از مهمترین دوران های تربیتی است، امام صادق(ع) می فرمایند: سراغ نوجوانان بروید که به سمت خیر سبقت می گیرند. امروز بالاترین خیرات امام زمان(عج) هستند چنانکه قرآن کریم می فرماید: «بَقِیَّةُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ».

 

این کارشناس مهدوی با بیان اینکه بهترین زمان برای تبلیغ و ترویج مهدویت نوجوانی است، گفت: در این دوران سنی مهمترین بحث الگوبخشی است چراکه نوجوان بشدت الگوپذیر است اگر الگوی صحیح را به او معرفی نکنیم به دنبال الگوهای کاذب می رود که خظرناک است از این رو، ضرورت دارد در برنامه ریزی های مرتبط با فراغت تابستان به انس و الفت نسل آینده با امام عصر(عج) توجی ویژه داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: امام زمان(عج) همه شاخصه های الگوی برتر را دارند و تابستان بهترین فرصت برای آشناسازی فرزندان با این الگوی برتر است. آنها باید با امام زمان(عج) آشنا شوند و بدانند حضرت(عج) می آیند و دنیای ما را می سازند، در دولت کریمه ایشان مهربانی ها همچون سرما و گرما در همه خانه های نفوذ می کند و مردم همه مهربان خواهند شد چون الگوی آنها امام زمان(عج) است.

 

حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه قرآن پیامبر(ص) را الگو معرفی کرده است، ادامه داد: امام معصوم(ع) شئون پیامبر(ص) را دارد و باید ویژگی های ایشان را داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه باید در فراغت تابستانی کارهای ماندگار مهدوی انجام دهیم، ابراز کرد: باید در کنار تفریح و ورزش و ... معارف مهدوی جذاب را نیز به نوجوانان عرضه کنیم. متاسفانه، سرانه مطالعه در بین نوجوانان ما پایین است با معرفی کتاب های جذاب آنها را در به مطالعات مهدوی تضویق کنیم.

 

این کارشناس مهدوی تاکید کرد: باید بر جاذبه های موردپسند نسل نوجوان همچون قدرت، مهربانی و تحول آفرینی امام زمان(عج) کار و این ابعاد را برای آنها پررنگ کنیم. اساسا جاذبه قدرت است که نوجوانان را جذب مرد عنکبوتی و هری پاتر و ... می کند اگر ما جاذآنها دنبال الگوی کاذب می روند. دوره های آموزشی تعامل محور و مبتنی بر ارتباط دوسویه مربی و متربی همراه با بحث و کنش می تواند در این باره موثر باشد.

منبع: شبستان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.