۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
کد خبر: 759395

آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی کنکور ۱۴۰۰ صبح امروز شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ در ۴۱۴ شهر و بخش کشور برگزار شد و زنگ پایان برگزاری آزمون سراسری نواخته شد.

زنگ پایان کنکور ۱۴۰۰ نواخته شد

قدس آنلاین:  آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در تاریخ ۹ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ در ۴۱۴ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۳ هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی و ۱۱ کشور خارجی با رقابت یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ نفر داوطلب برگزار شد.

تاکنون آزمون گروه آزمایشی هنر صبح چهارشنبه ۹ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنج‌شنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنج‌شنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۱۱ تیر برگزار شده‌اند و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه ۱۲ تیر برگزار شد.

تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در این آزمون ثبت نام کرده‌اند که برای آنها تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت کنکور صادر شده است.

در آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی تعداد ۱۷۵ هزار و ۷۷۶ کارت صادر شده است که از این تعداد ۱۱۳ هزار و ۵۹۹ کارت مربوط به داوطلبان زن و تعداد ۶۲ هزار و ۱۷۷ کارت مربوط به داوطلبان مرد بوده است.

تمامی داوطلبان باید به سئوالات دفترچه‌های سوالات آزمون عمومی (دفترچه شماره ۱) و اختصاصی (دفترچه شماره ۲) پاسخ دهند. داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی باید به سئوالات دفترچه شماره یک (عمومی) در مدت ۷۵ دقیقه و در صورت درج رشته‌های زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسه باید در مدت ۱۰۵ دقیقه به سئوالات پاسخ دهند.

جدول جزئیات دفترچه آزمون عمومی (دفترچه شماره ۱) هر پنج گروه آزمایشی کنکور سراسری سال ۱۴۰۰

شماره دفترچه عنوان سوال تعداد سوال از شماره تا شماره مدت زمان پاسخگویی
دفترچه شماره ۱ (۱۰۰ سوال) و (۷۵ دقیقه) زبان و ادبیات فارسی ۲۵ ۱ ۲۵ ۱۸ دقیقه
زبان عربی ۲۵ ۲۶ ۵۰ ۲۰ دقیقه
فرهنگ و معارف اسلامی* ۲۵ ۵۱ ۷۵ ۱۷ دقیقه
زبان انگلیسی* ۲۵ ۷۶ ۱۰۰ ۲۰ دقیقه

*متقاضیانی که بر اساس علامت‌گذاری بند ۲۵ تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، به سوالات مربوط به معارف غیراسلام پاسخ می‌دهند و یا زبان خارجی امتحانی آنان بر اساس علامت‌گذاری بند ۳۹ تقاضانامه ثبت نام، غیرانگلیسی است لازم است به ترتیب به سوالات مربوط به ادیان (کلیمی، زرتشتی و مسیحی) و زبان خارجی غیرانگلیسی (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و روسی) که در اختیار آنان قرار داده می‌شود، پاسخ دهند.

متقاضیانی که دارای دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی نظام سالی واحدی و یا دیپلم علوم و معارف اسلامی نظام جدید آموزشی ۶-۳-۳ هستند و در صورتی که در زمان ثبت نام (بر اساس علامت‌گذاری بند ۳۸ تقاضانامه ثبت نام) نسبت به پاسخگویی به سوالات مخصوص علوم و معارف اسلامی اعلام علاقمندی کرده باشند، در جلسه آزمون به آنها دفترچه عمومی (دفترچه‌های شماره ۱ ویژه متقاضیان دیپلم علوم و معارف اسلامی) تحویل می‌شود.

تبصره: متقاضیانی که در بیش از یک گروه آزمایشی ثبت نام کرده‌اند، زبان خارجی آنان همان زبان امتحانی مندرج در کارت شرکت در آزمون آنان در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر این دسته از متقاضیان نمی‌توانند زبان امتحانی خود را در هر یک از گروه‌های آزمایشی تغییر دهند.

جدول جزئیات دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی زبان‌های خارجی (دفترچه شماره ۲) کنکور سراسری سال ۱۴۰۰

زمان برگزاری آزمون شماره دفترچه عنوان سوال تعداد سوال از شماره تا شماره مدت زمان پاسخگویی

ساعت ۸ صبح شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰

دفترچه شماره ۲ (۷۰ سوال) و (۱۰۵ دقیقه) زبان تخصصی (انگلیسی- فرانسه- آلمانی) ۷۰ ۱۰۱ ۱۷۰ ۱۰۵ دقیقه

* نظر به اینکه آزمون زبان تخصصی (دفترچه شماره ۲ گروه آزمایشی زبان‌های خارجی، مخصوص متقاضیانی است که زبان خارجی امتحانی آنان یکی از زبان‌های انگلیسی، فرانسه و یا آلمانی است، لذا آن دسته از متقاضیان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی که زبان امتحانی آنان یکی از زبان‌های ایتالیایی و یا روسی است، نیازی به پاسخگویی به سوالات دفترچه شماره ۲ دفترچه آزمون اختصاصی ندارند و باید پس از پایان آزمون عمومی دفترچه شماره ۱، پاسخنامه و کارت ورودی خود اقدام و با نظر سرپرست سالن امتحانی، جلسه آزمون را ترک کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.