همدان- معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان از برگزاری طرح نشاط معنوی در ۲۵ بقعه و امامزاده این استان خبر داد.

۲۵ بقعه در استان همدان مجری طرح «نشاط معنوی» می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین ،  سیدعلی حسینی، معاون امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان اظهارکرد: هر ساله طرح نشاط معنوی در ایام تابستان به منظور پر کردن مناسب اوقات و همچنین بصیرت‌افزایی جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

حسینی افزود: امسال نیز در کنار این طرح که شامل ارائه آموزش‌های قرآن، احکام، آموزش‌های دینی و بصیرتی است، حرفه آموزی برای دانش‌آموزان نیز در راستای ایجاد اشتعال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که شرایط کرونایی شهرستان‌ها اجازه دهد طرح به‌صورت حضوری و در غیر این صورت محتوای کلاس‌ها به‌صورت مجازی در کانال بقاع متبرکه در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

معاون امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان عنوان کرد: حرفه‌آموزی دانش‌آموزان در جهت ایجاد اشتعال و تحقق شعار «حمایت از تولید و رفع مانع‌زدایی‌ها» انجام می‌گیرد، در مواردی هم که نیاز به کلاس‌های حضوری باشد، با رعایت شیوه نامه ها و با تعداد محدود در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

وی گفت: در طرح نشاط معنوی حدود ۱۰ مبلغ غیربومی از استان قم و حدود ۲۰ مبلغ بومی از استان همدان فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان بیان کرد: در این طرح برنامه‌های متنوع فرهنگی، تربیتی، قرآنی، مشاوره، خوشنویسی، نقاشی، سفره‌آرایی و حلقه‌های صالحین برگزار می‌شود.

حسینی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی فرصتی را برای ایجاد نشاط و معنویت در جامعه فراهم می‌کند، گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط استان از منظر شیوع کرونا امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری وجود ندارد، اما در مواردی که نیاز به آموزش‌های عملی باشد کلاس‌ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با تعداد کمی از مخاطبان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.