دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی، انتشار نقل قولی از ایشان در فضای مجازی مبنی بر علت شیوع گسترده و همه گیری کرونا در بخش هایی از جنوب کشور را تکذیب کرد.

کذب محض و برای ضربه به وحدت شیعه و سنی است

به گزارش قدس آنلاین و در پی انتشار مطلبی در فضای مجازی مبنی بر اینکه حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی اخیراً در درس خارج فقه یا در یکی از ملاقات ها فرموده اند: علت موج جدید وهمه گیری بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان به جهت کفاره گناهان اهالی (برادارن اهل سنت) آن استان می باشد، دفتر این مرجع تقلید از تکذیب آن، خبر داد.  

در متن بیانه دفتر آیت الله نوری همدانی آمده است: ضمن تکذیب این خبر چند نکته را متذکر می شویم:

۱- بی تردید اینگونه اخبار کذب از سوی شبکه های معاند و دشمنان نظام و انقلاب و روحانیت خصوصاً مرجعیت شیعه و مردم، چه شیعه و چه برادران اهل سنت می باشد تا بتوانند از این مسیر به وحدت حاکم در بین شیعه و سنی ضربه واردکنند.

٢- باز نشر اینگونه اخبار که کذب بودنش به خوبی روشن می باشد خلاف تقوا واخلاق می باشد.

۳- لازم بذکر است که درس خارج معظم له از ابتداء بیماری کرونا تعطیل بوده و در ده روز اخیر که متاسفانه منطقه سیستان و بلوچستان و تا حدودی کل کشور دچار فراگیری پیک جدید بیماری منحوس کرونا گردید ایشان هیچ گونه ملاقات یا سخنرانی و مصاحبه ای نداشته اند و طبیعتاً دیدگاه ها و سخنرانی های ایشان درسایت خودشان منعکس می شود.

۴- کسانی که با مواضع این مرجع عالیقدر آشنایی دارند مطلع می باشند که معظم له از جمله مراجعی هستند که قائل به تقریب بین مذاهب اسلامی با حفظ اصول می باشند بر این اساس اینگونه اخبار کذب است و بر وحدت مسلمین در ایران اسلامی اثری نخواهد گذاشت.

 در پایان توفیق همگان را ازخداوند متعال خواستاریم.

دفتر حضرت آیت اللّه العظمی

نوری همدانی «دامت برکاته»

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.