حجت‌الاسلام الهی‌نژاد با اعلام برگزاری همایش بین‌المللی «مهدویت؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»، گفت: ارائه بایسته‌های شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی جهت آمادگی برای ظهور ازجمله اهداف این همایش است.

همایش بین‌المللی «مهدویت؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین «حسین الهی نژاد» از برگزاری همایش بین المللی «مهدویت؛ فرصت ها و چالش ها» خبر داد و اظهار کرد: این همایش به همت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهیِ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و با دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز و دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان برگزار می شود.

 

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی درباره اهداف این همایش تصریح کرد: پاسخ به شبهات کلیدی جامعه علمی در حوزه مهدویت، تبیین معارف ناب مهدویت برای پژوهشگران و عموم مردم، نقد جریان های انحرافی در حوزه مهدویت، معرفی متون و آثار گرانسنگ در حوزه مهدویت، ارائه بایسته های شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی جهت آمادگی برای ظهور ازجمه این اهداف است.

 

وی ادامه داد: علاوه بر این، بیان چالش ها و آسیب های پیش روی مهدویت، تبیین جامعه موعود پس از ظهور، فراهم سازی تبادل نظر و گفتگوهای علمی درباره مهدویت و مسئله انتظار و معرفی مبانی مهدویت نیز از اهدافی است که در این همایش بین المللی دنبال می شود.

 

حجت الاسلام الهی نژاد با بیان اینکه پنج محور علمی را برای همایش بین المللی «مهدویت؛ فرصت ها و چالش ها» پیش بینی کرده ایم، گفت: مهدویت و نقش انتظار در بالندگی فکری معنوی اجتماعی سیاسی در جامعه، مهدویت و ضورورت تشکیل نظام اسلامی در دوران غیبت، مهدویت و تشکیل تمدن نوین اسلامی، مهدویت و چالش های پیش رو و مهدویت و جریان های انحرافی محورهای پیش بینی شده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: جامعه هدف علاوه بر عموم مردم، اقشار خاص مثل دانشجویان و دانش پژوهان هستند. مقرر است این همایش ۲۴ مهرماه در آستانه نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) برگزار شود. مهلت ارسال مقالات اول  شهریور ماه است. نشست های علمی را هم قبل از روز همایش تدارک دیده ایم که محتوای آنها در قالب یک جلد کتاب منتشر می شود.

منبع: شبستان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.