یکی از نشریات ورزشی در آماری که اثبات صحت آن را بر عهده نمی‌گیریم از رقم ۸ میلیاردی برای ساخت برنامه ویژه یورو که توسط میثاقی اجرا می‌شود، پرده برداشته است. این رقمی است که در ساخت برنامه‌های ورزشی تا به امروز به یاد نداریم. حتی اگر این رقم تکذیب هم شود، باز با چند درصد تخفیف به رقمی می‌رسیم که انتظارات ما را از سطح چنین برنامه هایی با توجه به این مشکلات اقتصادی کمرشکن صد چندان می‌کند. فارغ از اینکه تماشای بازی‌های جذاب جام ملت‌های اروپا در این دوره ارزش پولی که بابت خرید حق پخششان داده شد را داشتند، باید روی سطح نازل اجرای مجریان و گزارشگران داخلی این برنامه انگشت بگذاریم. متأسفانه با وجود انتقادهایی که مدت‌هاست به اجرا و برقراری ارتباط مجریان این برنامه با مخاطبان می‌شد، در دوره اخیرهم باز در بر همان پاشنه چرخید و سبب حیرت و تعجب بینندگان به‌سبب اصرار صدا و سیما بر استفاده از این عوامل شد.

مجریان برنامه گویی یادشان می‌رود که مسابقات از چه سطح بالایی برخوردار است و علاقه‌مندانی که پای تماشای این مسابقات تخصصی می‌نشینند، سطح فوتبالی و علاقه‌شان فراتر از تماشاگران معمولی است. میثاقی ، احمدی همراه با خیابانی با شوخی‌های سخیفشان سطح برنامه را تاجایی تنزل دادند که حتی حضور کارشناسان خارجی چون مندیتا ، اریکسون و سیدورف که با قیمت‌های گزاف برای تحلیل بازی ها راضی به همکاری شده بودند هم نتوانست بر غنای برنامه بیفزاید. گزارش‌های پر انتقاد،مضحک و ملال آور خیابانی در کنار ادبیات تکراری گزارشگری چون عباس قانع در این بازی ها موجی از انتقادها را به همراه داشت واین سؤال را به وجود آورد که واحد آموزش صدا وسیما در این سال‌ها برای پرکردن جای خالی گزارشگرانی که روزگاری حرف اول را در جذب مخاطب برای تلویزیون می‌زدند، واقعاً چه کرده است؟ دراین بین اشتباهات فنی در ترجمه صحبت‌های میهمانان بنام خارجی و حتی اطلاع رسانی گاهاً اشتباه در مورد شرایط فنی تیم ها مزید بر علت شد تا غصه پول‌های هدررفته و وقت به هیچ انگاشته شده مردم را بخوریم.

اینکه صداو سیما همیشه تلاش نموده تا تماشای آخرین تصاویر و اخبار از همه مسابقات سطح اول دنیا را برای مخاطبان خود فراهم کند، جای قدردانی داشته اما این سؤال هم مطرح است که چرا این همه همت و پول برای احترام به ببینده را با مجریان و گزارشگرانی که اصول اولیه اجرا و گزارش را هم رعایت نمی‌کنند، به باد می‌دهند؟آیا با هنجار شکنی ها و خطاهای اجرایی در برنامه‌های زنده و تخصصی هم برخورد می‌شود؟ آنچه امروز مبرهن است اینکه یورو بدون صدای مجری‌ها و گزارشگران هم آن‌قدر جذاب هست که پارازیت‌های عده ای نتواند آن را به کام ما تلخ کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.