رئیس کمیته امداد کاشمر با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۴٣ نوعروس تحت پوشش کمیته امداد کاشمر راهی خانه بخت شدند، گفت: در حال حاضر ۵۶ نوعروس دیگر در نوبت دریافت جهیزیه هستند تا زندگی مشترک شان را آغاز کنند.

 ۵۶ نوعروس کاشمری پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا آرامیان در آیین تجلیل از نیکوکاران و خیرین که به همت اتاق اصناف کاشمر در انجمن نیکوکاری نورحسینی این شهرستان برگزار شد، با قدردانی از همراهی و مشارکت خیرین و نیکوکاران در کمک به نیازمندان، اظهار کرد: اگرچه آن طور که شایسته خیرین است نتوانسته ایم از اقدام و حرکت خیرخواهانه آنان قدردانی کنیم، ولی چون با خدا معامله می کنند اجر و مزدشان را دریافت خواهند کرد.

رئیس کمیته امداد کاشمر شناسایی نیازمندان و توانمندسازی خانواده های تحت پوشش را ٢ وظیفه اصلی این نهاد عنوان کرد و یادآور شد: نیازمندی خانواده های تحت پوشش با نگاه انسان دوستانه و خیرخواهانه خیرین و نیکوکاران مرتفع می شود، اما موضوع توانمندسازی خانواده ها به عنوان هدف اصلی سرلوحه کار امداد قرار دارد تا از این طریق خانواده ها را از چرخه حمایت و تحت پوشش خارج کند.

وی با اذعان به اینکه برای برخی ها سوال است که درآمد صدقات چقدر است و این مبالغ در کجا صرف می شود؟، ابراز کرد: درآمد متوسط صدقات در کاشمر ماهانه ٢٨ میلیون تومان است که در سرفصل های مختلف هزینه می شود.

آرامیان با تاکید بر اینکه خانواده های تحت پوشش دارای دو نیاز معنوی و مادی هستند، افزود: در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات و دغدغه های خانواده های تحت پوشش موضوع مسکن و اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل گرانی مسکن و افزایش سرسام‌آور اجاره ها خانواده ها با مشکلات زیادی مواجه هستند، ابراز کرد: از مجموع صدقات جمع آوری شده ۴٠ درصد در سرفصل عمران، ٢٠درصد در حوزه فرهنگی، ١٠ درصد در بحث جهیزیه و مابقی نیز بر حسب کمک های موردی پرداخت می شود.

رئیس کمیته امداد کاشمر ادامه داد: خانواده های یک نفره ٣۵٠ هزار تومان، دو نفره ۵٠٠ هزارتومان، سه نفره ٧٠٠ هزارتومان، چهار نفره ٩٠٠هزار تومان و پنج نفره به بالا یک میلیون و ١٠٠ هزار تومان بر حسب نوع نیاز خانواده به صورت کمک معیشت پرداخت می شود.

وی با یادآوری اینکه کمیته امداد یک نهاد مردمی و انقلابی است که منابع مالی آن از محل کمک های رهبری، خیرین، نهادها، سازمان‌ها، وقف و منابع دولتی تأمین می شود، ادامه داد: ١٢ هزار و ٨۴٠ نفر در قالب هفت هزار و ۵٠٠ خانواده به صورت تک خدمت و چند خدمتی خدمات دریافت می کنند.

آرامیان تأکید کرد: هم اکنون هزار و ٨٩۶ دانش آموز، ١٨٠ دانشجو و طلبه، ٢٢۵ بیمار زمین گیر و صعب العلاج، ۵۵٠ خانوار مستأجر و بیش از ۴۵٠ کودک دارای سوء تغذیه زیر پوشش خدمات حمایتی امداد در کاشمر هستند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) یادآور شد: در سایه همراهی خیرین سال گذشته موفق شدیم با تامین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت ، ١٩٠ زوج را راهی خانه بخت کنیم.

رئیس کمیته امداد کاشمر خاطرنشان کرد: اگرچه از ابتدای سال تاکنون ۴٣ نوعروس با دریافت جهیزیه زندگی مشترک شان را آغاز کردند، اما هنوز ۵۶ نوعروس دیگر در نوبت دریافت جهیزیه و نگاه سخاوتمندانه خیرین و نیکوکاران هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵ میلیون تومان به صورت نقدی به نوعروسان پرداخت می شد، ادامه داد: امسال هفت میلیون و ۵٠٠ هزار تومان از سوی کمیته امداد و هفت میلیون و ۵٠٠ هزار تومان دیگر نیز از سوی خیرین جمع آوری می شود و در اختیار مراکز نیکوکاری قرار می گیرد که در مجموع با دو برابر شدن این مبالغ ۵ قلم اساسی جهیزیه به ارزش ٣٠ میلیون تومان خریداری و به نوعروسان اهدا می شود.

آرامیان با اشاره به فعالیت ١٨ مرکز نیکوکاری در نقاط شهری و روستایی کاشمر خاطرنشان کرد: با فعال شدن این مراکز در مناطق مختلف فعالیت های چشمگیری در کمک و یاری رساندن به نیازمندان و مستمندان انجام دادند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از تعدادی از خیرین و نیکوکاران در همراهی و کمک به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد تجیلیل شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.