علی ربیعی در نشست خبری امروز خود از سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره ادعای نماینده شازند مبنی بر از بین بردن اسناد تخصیص ارزهای ۴۲۰۰ تومانی در دولت و ارتباط ان با معاونت اقتصادی ریاست جمهوری برآشفت و با بی اطلاع خطاب کردن خبرنگار ما گفت :برای قدس متأسفم که چنین مسائلی را مطرح می‌کند.

سخنگوی دولت از پرسش چالشی قدس آنلاین برآشفت

قدس آنلاین: محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در روزهای اخیر در توئیتی نوشت: «کاغذ خردکن های نهاد ریاست جمهوری سه شیفت فعالند. از اسناد تجاری ارز های ۴۲۰۰ تومانی سفارشی معاونت اقتصادی گرفته تا نتایج مذاکرات مفتضحاته با طالبان....»

خبرنگار قدس آنلاین در نشست خبری امروز سخنگوی دولت که به صورت برخط برگزار می شد با اشاره به این ادعای نماینده مذکور از علی ربیعی پرسید فارغ از اغراقی که در اظهارات نماینده شازند وجود دارد شما چه پاسخی به این ادعا دارد، آیا معاونت اقتصادی ریاست جمهوری اساسا ارزی برای افراد یا شرکتهایی آنگونه که این نماینده گفته سفارش داده بود یا نه و در نهایت چه میزان از ارزهای ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داده شده توسط افرادی که آنها را دریافت کردند برنگشت؟ همچنین محور مذاکرات دولت با طالبان که برخی نمایندگان از آن انتقاد می کنند چه بوده است؟

علی ربیعی اما از طرح این سوال بر آشفت و با ابرار تاسف برای روزنامه قدس، طراح سوال و خبرنگار ما را بی اطلاع خطاب کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه شما مرا در شرایط سختی قرار دادید، گفت: من بنای پاسخ به ادعاهای افراد را ندارم و نداشته ام، آنهم ادعاهایی که بارها بی اساس بودن آنها به اثبات رسیده است.

وی افزود:متاسفانه این روزها شاهد تعدد افرادی هستیم که نه می دانند و نه می خوانند ولی دچار پرگویی‌اند و این یکی از آفت های آینده ما خواهد بود. 

سخنگوی دولت ادامه داد. خیلی روان جامعه در شرایط خوبی است و آرامش جامعه را تحریم و کرونا و هزاران مشکل دیگر  بر هم نزده؟ که شاهد این مسائل هم هستیم.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور ادامه داد: در مورد ارز ۴۲۰۰ تومانی و نقش معاونت اقتصادی ریاست جمهوری، واقعا برای روزنامه قدس هم متاسفم . یک روزنامه قدیمی با پرسنل و کارشناسان و سردبیران خوبی که دارد این انتظار می‌رود که با پختگی بیشتری سوال کنند. مگر معاونت اقتصادی دولت جای تخصیص ارز است؟ در کدام دوره ای معاونت اقتصادی تخصیص ارز داده است؟ 

وی افزود: یک کسی چیزی می‌گوید، از یک رسانه معتبر انتظار می‌رود درباره اظهارات سنجشی بکند . معلوم است طراح این سوال فاقد هرگونه دانش در مورد چگونگی تخصیص ارز و فرآیند های آن است. بعد هم تازه نامه‌های آن قرار است خرد شود و از بین برود؟!

وی افزود: نه به عنوان سخنگوی دولت که به عنوان کسی که  در رسانه ها مدیریت داشته‌ام می‌گویم  نباید با طرح سوالهایی که فاقد صحت هستند را با روح و روان جامعه بازی کنیم.این را هم هم بگویم که الحمدلله انچه زیاد داریم دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی است که به همه جزئیات اشراف دارند ولذا جایی برای اینگونه نگرانی ها و شایعه پراکنی ها نیست و من این ادعا را تکذیب می کنم. ما در معاونت اقتصادی حتی یک مورد نبوده است. 

سخنگوی دولت گفت: در مرود بخش دیگر سوال درباره مذاکرات با طالبان هم باید یادآور شوم تصمیم برای این مذاکرات در سطوح مالی و شوراهای مهم گرفته می شود و به هر شکل و جهتی که هست حتما منافع ملی در این نومباحث در نظر گرفته شده . همین هم نشان می دهد چقدر بی اطلاع این مباحث عنوان شده است.


لازم به ذکر است که قدس آنلاین موضوعی را که از سوی یک مقام رسمی و عضو کمیسیون امنیت ملی مطرح شده مورد پرسش قرار داده و فرصت پاسخگویی و روشنگری را برای سخنگوی دولت فراهم آورد، اما دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهور که در روزهای آخر دولت، زودرنج و عصبانی است، در واکنشی عجیب با نادیده گرفتن جایگاه و سمت منبع خبر مذکور، به جای اینکه از فرصت فراهم شده برای پاسخگویی منطقی به شبهه مطرح شده استفاده کرده و با استدلال آن را رد کند، روزنامه قدس را که همواره در راستای کمک به دولت در جهت حل مشکلات جامعه نقش حرفه‌ای و مسئولانه خود را ایفا کرده با ادبیاتی دور از انتظار به رفتار غیر حرفه‌ای متهم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    سلام وقت بخیر به دلیل پیک پنجم شیوع کرونا دلتا، مثل کلیه مدارس کشور طرح غنی سازی اوقات فراغت مدارس کلیه شهرهای آذربایجان شرقی نیز غیر حضوری شده، ولی متاسفانه طرح غنی سازی اوقات فراغات تابستان ۱۴۰۰ در سایر سازمان های متولی این طرح (نظیر ادارات ورزش و جوانان و NGO های مربوطه ! با کمال تعجب ! و تاسف در شهرهای آ.شرقی حضوری هست . از ستاد ملی و استانی کرونا خواهشمندیم به خاطر حفظ جان کودکان، نوجوانان و جوانان جدی وارد این موضوع شده و سریعا جلوگیری نمایند. با سپاس جمعی از اهالی شهرستان های استان آذربایجان شرقی