تشکیلات خودگردان فلسطین مسئولیت مرگ فعال سیاسی فلسطینی را بر عهده گرفت.

تشکیلات خودگردان مسئولیت مرگ «نزار بنات» را برعهده گرفت

قدس آنلاین: سخنگوی رسمی سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد این سازمان مسئولیت مرگ «نزار بنات»، فعال سیاسی را برعهده می‌گیرد، زیرا این اتفاق در حین بازداشت وی رخ داد.

طلال دویکات در بیانیه‌ای به شبکه رسانه‌ای وطن گفت از اولین لحظه‌ای که بنات حین بازداشت توسط نهاد امنیتی درگذشت، تصمیم به تشکیل کمیته تحقیق از سوی محمد اشتیه، نخست وزیر(فلسطین) اتخاذ شد و کمیته تحقیقاتی کار خود را به مدت ۳ روز به پایان رساند و گزارش خود را به نخست وزیر تحویل داد.

سخنگوی سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان افزود: نزار بنات بنا به تصمیم دادستان بازداشت شد و سرویس‌های امنیتی تنها در نقش یک سازمان اجرایی هستند. شب پیش از بازداشت با نزار تماس گرفته شد، اما وی به تندی برخورد کرد که من نمی‌خواهم به جزئیات آن بپردازم، ولی کاملاً مشخص بود که بنات در بازجویی شرکت نخواهد کرد و نیروهای امنیتی را مجبور کرد که به خانه وی بروند.

بنا به گفته دویکات، ۱۴ نظامی که در بازداشت بنات نقش داشتند، بازداشت شده و تحقیقات از آن‌ها در حال انجام است. وی هدف از این تحقیقات را صدور کیفرخواست برای کسانی عنوان کرد، که در این پرونده محکومیتشان ثابت شود.

نزار بنات ۴۳ ساله یکی از کسانی است که در شبکه‌های اجتماعی به شدت از  تشکیلات خودگردان و رئیس آن محمود عباس انتقاد می‌کرد. وی سوم تیرماه امسال و چند ساعت پس از دستگیری توسط عناصر دستگاه امنیتی فلسطینی به قتل رسید.

خانواده نزار بنات گفتند که نیروهای امنیتی فلسطینی به او اسپری فلفل پاشیدند و قبل از کشیدن وی به سوی خودرو ، به شدت او را مضروب ساختند و به او ناسزا گفته و توهین کردند و با پیکری خونین وی را با خود بردند.

رام الله پس از انتشار خبر درگذشت نزار بنات بارها شاهد اعتراضات گسترده فلسطینیان بوده است. معترضان خواستار کشف واقعیت مربوط به مرگ وی شدند. نزار بنات یک فعال سیاسی فلسطینی بود که مخالفت‌هایی با سازش‌کاری تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی داشت و پیشتر نیز به دست تشکیلات بازداشت شده بود.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به ترور بنات اعلام کرد: تشکیلات خودگردان دیگر نماینده ملت فلسطین و خواسته‌های آنان نیست، بلکه علیه امیدها، زندگی و کرامت ملت فلسطین که توسط رژیم اشغالگر صهیونیست پایمال شده ایستاده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.