منابع عربستانی از سفر سلطان عمان به عربستان در هفته آینده برای رایزی در خصوص مسائل مختلف از جمله پرونده هسته ای ایران خبر دادند.

سلطان عمان درخصوص ایران با پادشاه سعودی رایزنی می‌کند

قدس آنلاین: به گزارش رای الیوم، سلطان هیثم بن طارق، سلطان عمان روز یکشنبه آینده به شهر نئوم عربستان سفر خواهد کرد که این اولین سفر خارجی پادشاه عمان پس از روی کار آمدن است.

برخی منابع عربی در ریاض به خبرگزاری آلمان گفته اند که یک هیات عالی رتبه متشکل از وزرای کابینه عمان، سلطان این کشور را در این سفر همراهی خواهند کرد.

این منابع گفته اند: سفر سلطان عمان یک روزه بوده و در این سفر با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور دیدار و رایزنی خواهد کرد.

این منابع همچنین تاکید کردند که مقامات سعودی و عمانی در این سفر در خصوص بحران یمن و تلاش برای حل دیپلماتیک آن و نتایج مذاکرات پرونده هسته ای ایران و همچنین تقویت همکاری میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به ویژه عمان و عربستان گفت وگو خواهند کرد.

این منابع همچنین مدعی شده‌اند که تصمیمات انصارالله یمن به طور کامل به ایران بستگی دارد و این مساله باعث می شود که عربستان برای حل مشکل یمن از مقامات مسقط بخواهند با تهران برای اعمال فشار بر انصارالله رایزنی کند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.