رئیس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی از برگزاری جشنواره تابستانه «خاتون»، ویژه بانوان در مشهد خبر داد.

اوقات فراغتی متفاوت در جشنواره تابستانه «خاتون»

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه دژبرد اظهار داشت: توانمند سازی و ارتقاء بهره‌ وری نیروی کار با افزایش انگیزه، مهارت و خلاقیت و ایجاد تناسب بین مراکز آموزشی و پژوهشی با نیازهای بازار کار، از جمله سیاست‌ های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه انسانی است که در سخنان مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس های تابستانی مناسب جهت غنی سازی اوقات فراغت از دغدغه های اغلب بانوان است که می خواهند با انتخابی شایسته، مسیر پیشرفت خود و فرزندانشان را هموار سازند.

دژبرد اشاره کرد: با توجه به اهمیت استفاده مناسب از اوقات فراغت، لازم است که با برنامه ریزی دقیق، از اینگونه فرصت ها استفاده بهینه به عمل آید. اوقات فراغت، بهترین فرصت برای کسب مهارت هایی است که می توان از طریق آن با کشف استعداد و توانمندی ها در جهت ایجاد فضای کسب و کار نیز بهره برد.

برگزاری دوره های مهارتی، ورزشی و تفریحی در باغ اردوگاه خاتون

این مقام مسئول در ادامه سخنانش اظهار داشت: با توجه به اهمیت اوقات فراغت، باغ اردوگاه خاتون مشهد در نظر دارد با برگزاری دوره های مهارتی، ورزشی و تفریحی متنوع، رویکرد جدیدی را در اوقات فراغت بانوان رقم زند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا جشنواره تابستانه «خاتون» در سه محور اردوهای تفریحی مهارتی، دوره های تخصصی مهارتی و دوره های نشاط و شادابی طراحی شده است.

دربرد تصریح کرد: پته دوزی، نقاشی و چاپ روی پارچه، ساخت تراریوم، آموزش سفره آرایی، ساخت گلدان های گچی و تزیئنی، پرورش گل و گیاه، پتینه کاری با لایه رزین و... از جمله دوره های پیش بینی شده در اردوهای تفریحی مهارتی در این جشنواره است.

دژبرد در زمینه برگزاری دوره های تخصصی مهارتی نیز گفت: طراحی و ساخت زیورآلات مفتولی (سیم و مهره)، طراحی و ساخت زیورآلات رزینی، چرم دوزی، کاشی هفت رنگ، معرق، منبت، آموزش معرق کاشی (کاشی شکسته) و... از جمله دوره های تخصصی مهارتی در این جشنواره است که با همکاری موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی و در جهت توانمندسازی افراد برای ورود به بازار کسب و کار و به کارگیری در کارگاه های مورد نیاز این موسسه، برگزار می شود.

رئیس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی همچنین از برگزاری دوره پیاده روی و ورزش صبحگاهی و دوچرخه سواری به عنوان دوره های مربوط به موضوع نشاط و شادابی در این جشنواره یاد کرد و افزود: به سلامت و شادابی بانوان و انجام برنامه های ورزشی نیز در این جشنواره توجه ویژه شده است به گونه ای که علاقه مندان می توانند در برنامه نرمش و ورزش صبحگاهی به همراه مربی در ایستگاه های ورزشی پیش بینی شده شرکت کنند.

نحوه ثبت نام

به گفته این مقام مسئول، متقاضیان می توانند جهت ثبت نام تا تاریخ بیست و دوم تیرماه سالجاری به ‌صورت غیرحضوری از طریق سایت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی به نشانی banovan.razavi.ir و یا به صورت مراجعه حضوری به باغ اردوگاه خاتون (واقع در مشهد، تقاطع بلوار خیام و بلوار توس) و یا تماس با شماره تلفن ۰۵۱۳۷۶۰۰۰۳۵ اقدام کنند.

گفتنی است، تاریخ شروع دوره های این جشنواره از ۲۶ تیرماه سال جاری بوده و اختتامیه جشنواره نیز در روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۰در قالب نمایشگاهی از آثار هنرجویان از سوی مرکز امور بانوان وخانواده بنیاد کرامت رضوی برگزار خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.