۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 760121

دبیر شورای معارف سیما اعلام کرد: رسانه ملی در ایام غدیریه (قربان، غدیر و مباهله) با جریان سازی مناسب تلاش می‌کند فضای مفرحی را در شبکه‌های سیما ایجاد کند و با تأسی به محور ولایت و محور همبستگی، جامعه را از مشکلات موجود به سلامت عبور دهد.

احسان  علوی، محور جشن‌های ولایت

تشریح برنامه‌های عید غدیر در شورای معارف سیما

 ۱۴۰۰/۰۴/۱۶- ۱۴:۴۰  

قدس آنلاین: به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، نشست شورای معارف سیما در خصوص تشریح برنامه‌های عید غدیر با حضور آیت الله کاظم صدیقی، دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر و جواد شیخ اکبری، دبیر شورای معارف سیما، سردار علی‌اکبر مداحی مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام و مدیران گروه‌های معارف شبکه‌های سیما برگزار شد.

در این نشست بر برگزاری شکوهمند و پوشش مراسم ‌های دهه ولایت تأکید شد و برهم‌افزایی شبکه‌های سیما با دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط بحث و تبادل نظر شد. جواد شیخ اکبری دبیر شورای معارف سیما و مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به تدارک گسترده سیما برای دهه ولایت گفت: با هم‌افزایی و همگرایی دستگاه‌ها برای برپایی با شکوه این دهه باید فضای شادمانی و سرور در جامعه حاکم شود و مردم این جشن را هر چه باشکوه حس کنند.

وی افزود: رسانه ملی در ایام غدیریه (قربان، غدیر و مباهله) با جریان سازی مناسب فضای مفرحی را در شبکه‌های سیما ترتیب داده‌است و با تأسی به محور ولایت و محور همبستگی تلاش می‌کند جامعه را از مشکلات موجود به سلامت عبور دهد.

شیخ اکبری با اشاره به برپایی پویش‌های مختلف در این ایام متذکر شد: با توجه به اهمیت انفاق و دستگیری از ایتام،  رسانه ملی پویش‌های مختلفی را با محور اطعام نیازمندان و نشاط آفرینی تدارک دیده‌است.

به گفته دبیر شورای معارف سیما این پویش‌ها از نصب پرچم سردرخانه‌ها به نشانه ولایتمداری تا اهتمام به انفاق و دستگیری از نیازمندان با اهدای یک وعده غذا به همسایگان و نیازمندان گسترش تدارک دیده شده است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به ورود به موج پنجم کرونا و اهمیت رعایت دستورالعمل ‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی گفت: در این زمینه نقش رسانه پررنگ‌تر است و توصیه رسانه ملی به ولایتمداران رعایت دستورالعمل ‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی است و از این رو پوشش برنامه‌های این دهه مبتنی بر همین توصیه‌هاست.

وی افزود: چنانچه با رعایت دستورالعمل ‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی مراسم ‌و آیین ‌ها در بقاع متبرکه و اماکن مقدسه برگزار شود، از طریق سیما پوشش داده می‌شود تا مخاطبان با ماندن در خانه این جشن را در کنار خانواده برپا کنند.

تأکید بر اهمیت رسانه در نمایش ارزش‌های عیدولایت

در ادامه این نشست آیت الله صدیقی دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر، بیان کرد: حماسه مردم ایران پای صندوق‌های رأی و انتخاب درست نشانه‌ای از رأی به خودباوری، رأی به ایمان و رأی به ارزش‌ها و گفتمان انقلاب بود که آن را قدر می‌دانیم.

وی با اشاره به برپایی مراسم جشن ولایت گفت: مراسم ‌ این دهه مراسمی ولایی است که باید روح عاطفی و اجتماعی جامعه را به سمت شادمانی سوق دهد.

امام جمعه موقت تهرانبا اشاره به اینکه در اوضاع فعلی کشور شبکه قرآن و معارف سیما می تواند در مناسبت های مذهبی زمینه نیاز اعتقادی مردم را برآورده کندگفت:

امیدواریم امسال با پشتوانه قوای سه گانه، اراده  باشکوهی از کمک‌های مومنانه به قشرهای آسیب پذیر شکل گیرد و  رسانه‌ای ‌شود.

وی با تأکید بر اینکه عید غدیر مهم‌ترین روز تاریخ بشر است گفت: انتخاب امیرمؤمنان در صحنه غدیر نمایش و هنر برجسته‌ای بود که نماد جریان و مکتب ولایی و اسلامی‌شد و اکنون وظیفه ماست که مسئله ولایت را تبلیغ کرده و حامی حکومت صالح و شایسته‌سالار باشیم.

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر در پایان بر اهمیت کار رسانه برای نمایش ارزش‌های این روز مهم و سرنوشت ساز برای مردم تأکید کرد.

احسان  علوی محور جشن ولایت

سردار مداحی رئیس هیئت رزمندگان نیز بیان کرد: شبکه قرآن همواره با پوشش مراسم و آیین‌های بزرگداشت مذهبی همراه هیئت ‌های مذهبی در سراسر کشور بوده و امسال نیز امیدواریم جشن ‌های عید غدیر را که با رعایت دستورالعمل ‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در میادین اصلی شهر برگزار میشوند پوشش دهد.

حسین ظریفی منش مسئول بنیاد بین المللی غدیر نیز درباره برگزاری فعالیتهای گوناگون در دهه ولایت گفت: با توجه به شرایط موجود و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تلاش کردیم این دهه با شکوه برگزار شود و امسال بر احسان جمعی و کمک به ایتام تمرکز کرده‌ایم. وی افزود: در طرح احسان علوی نیز کمک‌های مومنانه در راه است. طرحی که هر سال مردم در مناسبت‌های مختلف به کمک نیازمندان می‌آیند و به بهترین شکل اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.