منتظر ماندن در صف‌های طولانی پس از مرغ، روغن و تخم‌مرغ این بار به جایگاه‌های سی‌ان‌جی رسیده و تقریباً از ابتدای تابستان شاهد صف‌های طویل در مقابل برخی جایگاه‌های سوخت در مشهد هستیم.

 ۳ عامل صف‌های طولانی سی‌ان‌جی

شلوغی صف‌های جایگاه‌های گاز در حالی است که امسال با توجه به وضعیت کرونا مسافر چندانی هم به مشهد نیامده است. برخی از شهروندان با بیان اینکه بسیاری از پمپ‌های گاز برای مدت طولانی تعطیل هستند و باید ساعت‌ها در انتظار سوخت‌گیری بمانند، می‌افزایند: صف سوخت‌گیری در برخی جایگاه‌های شهر کیلومتری شده و موجب به وجود آمدن ترافیک در ساعات شلوغ روز می‌شوند؛ آن‌ها می‌گویند چرا پس از گرانی بنزین تعداد جایگاه‌های سوخت CNG  افزایش نیافته و ساعت‌ها انتظار در صف‌ جایگاه‌های گاز مشکلات فراوانی را برای ما به وجود آورده است.

جایگاه‌های سی‌ان‌جی افزایش می‌یابد

رئیس امور جایگاه‌های سی‌ان‌جی شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی با اشاره به اینکه در منطقه زیر پوشش شرکت پخش مشهد (به غیر از سبزوار و تربت‌حیدریه) ۱۳۸ جایگاه و در مشهد ۷۸ جایگاه سی‌ان‌جی داریم، تصریح کرد: ظرفیت جایگاه‌های ما کفاف این قضیه را می‌دهند، اما برای اینکه صف‌ها کمتر شود، در برخی از مناطق شهر هنوز نیاز به ایجاد جایگاه سی‌ان‌جی داریم و برخلاف میل جایگاه‌داران درصدد افزایش جایگاه‌ها هستیم.

محمدحسین مدبر در گفت‌وگو با خبرنگار ما درخصوص تعطیلی برخی از جایگاه‌های گاز با اشاره به ضرورت استانداردسازی جایگاه‌های سی‌ان‌جی گفت: استانداردسازی جایگاه‌های سی‌ان‌جی به صورت دوره‌ای و سالیانه انجام می‌شود و اگر نواقص بحرانی در آن‌ها باشد، گاز این جایگاه‌ها به صورت موقت قطع می‌شود بنابراین با توجه به اینکه برخی جایگاه‌ها نواقص کمتر و برخی نواقص بیشتر دارند، ممکن است چند روز تا یک ماه تعطیلی آن‌ها طول بکشد. وی با بیان اینکه در حال حاضر سه جایگاه که در تملک شهرداری هستند غیرفعال هستند، افزود: این جایگاه‌ها به دلیل تعمیرات و استانداردسازی مدتی است که تعطیل هستند و به زودی دوباره بهره‌برداری از آن‌ها آغاز خواهد شد. وی به قطعی برق جایگاه‌ها در برخی ساعات و ایجاد صف در جایگاه‌های دیگر اشاره کرد و گفت: جایگاه‌های سی‌ان‌جی هم در اولویت قطع برق توسط توانیر هستند که این موضوع سبب گلایه مردم و ایجاد صف‌های طولانی شده، به طوری که ما درخواست کرده‌ایم جایگاه‌های گاز در اولویت آخر قطع برق باشند.

سی‌ان‌جی گران نمی‌شود

رئیس هیئت مدیره انجمن جایگاه‌داران CNG خراسان رضوی هم با اشاره به هزینه‌های سنگین هر جایگاه سوخت و وابستگی تعمیرات به نرخ ارز اظهار کرد: جایگاهی اگر نیاز به تعمیرات داشته باشد مجبور است قطعه لازم را تعویض و یا تعمیر کند این در حالی است که قیمت قطعات افزایش ۶ برابری داشته است. محمدرضا رضوی‌راد اظهار کرد: ساخت جایگاه‌های CNG یکی از عوامل اشتغال‌زایی در کشور محسوب می‌شود که برای تحقق این هدف، بخش دولتی در سال‌های گذشته موظف به ساخت جایگاه‌های سوخت CNG و واگذاری آن به بخش خصوصی با تسهیلات ویژه بوده، اما در حال حاضر با گذشت بیش از ۶ سال از مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر لحاظ حق‌العمل‌کاری برای بخش خصوصی، این مهم انجام نشده و جایگاه‌داران با مشکلات زیادی مواجه هستند. وی با بیان اینکه حق‌العمل‌کاری سال ۹۹ بسیار دیر و در بهمن ماه ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: تنها صنفی که با وجود چندین برابر شدن هزینه‌های جایگاه‌ها تا پیش از بهمن ماه ۹۹ با حق‌العمل‌کاری سال ۹۸ کار می‌کردند صنف سی‌ان‌جی‌ها بود. امسال هم قرار نیست قیمت گاز برای مصرف‌کننده سی‌ان‌جی افزایش پیدا کند، با این حال حق‌العمل‌کاری ما برای سال جدید در خرداد ماه ۲۵درصد افزایش پیدا کرد که هنوز اجرا نشده است که امیدواریم تا شهریور این ۲۵درصد افزایش برای ما اعمال و اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.