فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هیچ مشکلی در امنیت مرزهای ایران وجود ندارد و در حال حاضر تمامی مرزهای شرقی و مشترک ایران با افغانستان در امنیت و آرامش کامل است.

امنیت و آرامش در تمامی مرزهای کشور برقرار است

سردار محمد پاکپور  در حاشیه سفر به مرز دوغارون و بازدید از یگانهای عملیاتی مستقر در این معبر زمینی  افزود: باتوجه به اتفاقاتی که طی چند روز گذشته در آنسوی مرزهای ایران و در کشور افغانستان افتاده بازدید از یگانهای مستقر در گذرگاه زمینی دوغارون به منظور بررسی توان و آمادگی نیروهای مسلح در این نقطه از کشور انجام شد.

وی ادامه داد: باتوجه به برخی جنگهای داخلی در کشور افغانستان، در حال حاضر هیچ گونه اتفاق خاصی در مرزهای مشترک ایران با این کشور رخ نداده و امنیت و آرامش کامل در تمامی مرزهای شرقی و مشترک با کشور افغانستان برقرار است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: با تحرکات و اتفاقات چند روز گذشته در افغانستان امکان دارد برخی اشرار و قاچاقچیان از این فرصت سوء استفاده کرده و به عناوین مختلف وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شوند که بدون شک نیروهای مسلح مستقر در مرزهای شرقی با این افراد برخورد سختی خواهند کرد.

وی افزود: تمامی مرزهای کشور از رصد اطلاعاتی بالایی برخوردارند و هر حرکتی که به قصد ناامن کردن ایران اسلامی و مناطق پیرامونی کشور باشد از سوی نیروهای مسلح پاسخ قاطع در پی خواهد داشت.

سردار پاکپور ادامه داد: نیروهای مسلح مستقر در مرزهای کشور هوشیارند و از آمادگی و توان بسیار برخوردارند و اجازه نخواهند داد کوچکترین خدشه ای به آب و خاک کشور وارد شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سفر امروز به شهرستان تایباد و مرز دوغارون با برخی علمای اهل سنت این شهرستان دیدار کرد.

بازدید از نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان از دیگر برنامه های سفر سردار پاکپور به گذرگاه زمینی دوغارون بود.

مرز دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

گذرگاه اسلام‌قلعه در نقطه صفر مرزی استان هرات افغانستان با مرز دوغارون در ایران ۱۷ تیر ماه به دست نیروهای طالبان سقوط کرد.

ایران بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که استان‌های هرات، فراه و نیمروز در این کشور با استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان هم مرز هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.