مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه (س) بندرعباس گفت: ازدواج آسان، به معنی آسان گیری و بی دقتی در انتخاب همسر نیست و این امری دور از ذهن است که کسی چنین برداشتی از این کلمه داشته باشد.

ازدواج آسان به معنی بی دقتی در انتخاب همسر نیست!

به گزارش قدس آنلاین، خانم مریم جعفری سراجی، مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه(س) بندرعباس، با اشاره به سخن مقام معظم رهبری، مبنی بر اینکه «ازدواج پیوند قلب ها و جسم ها و سرنوشت هاست» بیان کرد: زمانی که دو نفر با هم ازدواج می کنند، جسم، قلب و سرنوشت خود را به یکدیگر سپرده و این بدان معناست که مسئله ازدواج، مسئله ساده ای نیست.

وی معنای کفویت را این چنین بیان کرد: کفویت، کارآمدی، استقلال، مسئولیت پذیری، اخلاق محوری، تدین و بسیاری از شروطی است که در کتب و مقالات، فراوان آورده شده؛ بنابراین ازدواج آسان به این معنا بوده که بعد از احراز صلاحیت ها، زوجین درگیر حواشی مانند مهریه بالا، خانه گران قیمت، جهیزیه گران و غیره نشوند.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه(س) بندرعباس، خاطرنشان کرد: ازدواج، خود، اصل بوده و مکتب انسان ساز است و هدف اصلی تکمیل شدن و آرامش دادن زن و شوهر به یکدیگر بوده و این شاخص ها به ازدواج معنا می دهد.

وی در ادامه افزود: ازدواج حافظ دین و پایه تشکیل دهنده خانواده بوده و خانواده تربیت کننده انسان و نفس است.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه(س) بندرعباس، با بیان اینکه بر طبق عقل، شرع و عرف نباید سخت گیری در امر ازدواج وجود داشته باشند، اظهار کرد: درگیر حواشی و امورات ظاهری و تشریفات شدن دال بر این است که اشخاص درک پا بینشی نسبت به مسئله ازدواج داشته که ضرر دهنده به این سنت با شکوه بوده و الگویی غلط برای دیگران است.

وی با اشاره به ازدواج ساده حضرت زهرا و امیرالمومنین(ع) بیان کرد: ازدواج حضرت زهرا و امیرالمومنین(ع) در نهایت سادگی اتفاق افتاده که نه خانه و نه جهاز آن چنانی بوده و حتی جهزیه حضرت از اموال حضرت علی(ع) بود، بر خلاف ازدواج‌های امروزی که در نهایت سختی و زحمت شکل گرفته و به امر مقدس ازدواج که برای آرامش و رحمت بوده دقت نمی شود.

جعفری در ادامه اظهارداشت: رفتار این زوج آسمانی با یکدیگر در نهایت زیبایی بوده، در همه حال کمک کار یکدیگر بوده و فرزندانی تربیت کرده که هر کدام از آن ها تربیت ساز بودند و این امر ثمره یک ازدواج آگاهانه و آسان است.

وی معرفت و آگاهی را شرط اصلی ازدواج خواند و افزود: پدر و مادری که با معرفت و آگاهی وارد یک مشارکت شده، این مسئله را درک خواهند کرد که هدف از تشکیل خانواده چیست و به اصطلاح چه مهارت هایی باید داشته باشند و چگونه به هم آرامش دهند و چه نسلی را باید تربیت کنند؛ چرا که خانواده باید نسل ساز باشد.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: اگر نگاه همه خانواده‌ها به ازدواج و تشکیل خانواده چنین نگاهی بود، پیشرفت اسلام افزون‌تر و مسلمین از لحاظ ایمانی، تقوایی، فرزانگی و فرهیختگی به رشد می‌رسیدند.

منبع: حوزه

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.