۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 761020

هدف دشمن، سلاح تحریم و افکار آلوده

ابراهیم کارخانه ای، رئیس کمیته هسته‌ای مجلس نهم

برخی افراد اذهان مردم را چرکنویس افکار خود تصور کرده اند و هر آنچه از ذهنشان شان بر می آید در فضای فکری جامعه نشر می دهند. اخیرا مطلبی در رابطه با رفع تحریم ها در فضای مجازی و رسانه ای کشور منتشر شده بود که شگفت زده شدم. هرکس که با الفبای مسائل سیاسی آگاه باشد می فهمد.

در عرصه بین الملل و در پشت میز مذاکره، همواره دست برتر از آن طرفی است که در عرصه میدانی قوی و قدرتمند باشد، در غیر این صورت میز مذاکره به محل محاکمه و محکومیت کشوری تبدیل خواهد شد که از سر ناتوانی و ضعف برای رهایی از تنگناها به ناچار تن به مذاکره داده است؛ در چنین شرایطی نه اینکه از طریق مذاکره گشایشی برای آن کشور صورت نمی گیرد بلکه بر شدت تنگناها و مشکلات آن کشور نیز افزوده خواهد شد؛ موضوع مذاکرات هسته ای از این مقوله است.

در موضوع هسته ای دشمن در صدد است با اعمال تحریم اقتصادی و بهره گیری از استراتژی مذاکره، فشار و مهار، به‌زعم خود موجبات گام بعدی، یعنی براندازی جمهوری اسلامی ایران را مهیا سازد. در دهه اخیر که جنگ اقتصادی جایگزین جنگ نظامی شده است سلاح دشمن در جنگ اقتصادی سلاح تحریم است و تا زمانی که دشمن به هدف نهایی خود دست نیافته است سلاح تحریم را رها نخواهد کرد و بر همین اساس در توافق برجام، طرف های مقابل در جهت دستیابی به اهداف شوم خود نه اینکه دست از اعمال تحریم بر نداشتند بلکه در ادامه با طرح توقف قدرت موشکی و منطقه ای بر شدت تحریم ها نیز افزودند.

در چنین وضعیتی کسی که تصور کند با مذاکره و بدون اینکه دشمن به هدف نهایی خود دست یافته باشد، سلاح تحریم را کنار خواهد گذاشت؛ یا ساده لوح است و یا غافل و یا جاده صاف کن دشمن که در اینصورت چنین فردی حق ندارد افکار ملت را آلوده به افکار سخیف خود نماید و با ایجاد فتنه در فضای فکری جامعه بستر سیاسی لازم را برای توطئه دشمن مهیا سازد.

در رابطه با موضوع هسته ای علی رغم آنکه مقام معظم رهبری هشدار دادند که راه حل مشکلات اقتصادی در درون کشور است نه در لوزان و ژنو و نیویورک؛ لیکن با توجه به اصرار و خوشبینی مفرط دولت به حل مشکلات اقتصادی از طریق مذاکره، در حمایت از دولت نیز هیچگاه دریغ نفرمودند تا جایی که برخی خطوط قرمز اعلام شده از سوی ایشان عملا" رعایت نشد و دولت سخاوتمندانه هر آنچه را که طرف مقابل طلب کرده بود به او تقدیم کرد و با این اقدام دولت، بخش نخست سناریوی دشمن که تعطیلی بخش عظیمی از برنامه هسته ای کشور بود، بدون آنکه طرف مقابل به تعهدات خود عمل کرده باشد محقق گردید و در ادامه، دشمن برای تحقق گام دوم که توقف قدرت موشکی و منطقه ای جمهوری اسلامی ایران بود در سناریویی هماهنگ با اروپا، از برجام خارج شد و پس از ماه‌ها وقت کشی از سوی سه کشور اروپایی، مجددا" به شیوه دیگری برای دستیابی به اهداف شوم خود به میز مذاکره برگشت و اکنون بدنبال آن است که راه مذاکره بر سر مسائل موشکی و منطقه ای را که بفرموده دیده بان بیدار انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای به مثابه ناموس کشور است را هموار نماید و بر همین اساس در خارج از کشور دشمنان، و در داخل کشور عوامل همصدا با رسانه های دشمن، اعلام میکنند برای رفع تحریم ها می بایست رهبری انقلاب تصمیم بگیرند. تصمیمی که پاسخ آن از قبل داده شده است: "مذاکره بر سر ناموس کشور ممنوع".

بر این اساس جای تعجب و شگفتی است در حالی که یک خانواده شرافتمند هرگز اجازه نخواهد داد به حریم امن خانواده او کوچکتری تعرضی صورت بگیرد؛ چگونه برخی آدم‌های غافل، جاهل و یا عامل در حالی که تنها راه مقابله با دشمن خنثی سازی تحریم ها با اتکا به سرمایه های درونی کشور است، دم از رفع تحریم ها به بهای تحقق خواسته دشمن می‌زنند!

مگر نه این است آنچه که امروز چون سدی پولادین راه تجاوز دشمن به حریم عزت، استقلال و شرف ملت را سد نموده است قدرت دفاعی موشکی و منطقه ای جمهوری اسلامی ایران است و اگر این قدرت به بهانه رفع تحریم ها مورد خدشه قرار گیرد، تمامی سرمایه های مادی و معنوی ملت ایران بر باد خواهد رفت و ملت ایران آرامش و آسایش خود را از دست خواهد داد و جولانگاه گرگ های درنده خوی بین المللی خواهد شد! و این خوابی است که دشمنان انقلاب اسلامی برای ایران قدرتمند اسلامی دیده اند، خوابی که هرگز تعبیر نخواهد شد و به حول قوه الهی ایران اسلامی همچنان شاهد نابودی و مرگ آنها یکی پس از دیگری خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.