رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: ما ۲ روز تاریخی در المپیک توکیو داریم و اگر می‌گویم شمشیربازی می‌درخشد چون نباید امید را در ورزشکاران کشت.

باقرزاده: شمشیربازی ۲ روز تاریخی در المپیک توکیو دارد

به گزارش قدس آنلاین، فضل اله باقرزاده درباره شانس شمشیربازی ایران برای تاریخ‌سازی در المپیک توکیو بیان کرد: المپیک توکیو  رخداد تاریخی برای شمشیربازی ایران است و تا به حال چنین تجربه‌ای که بتوانیم  سهمیه‌ای  بگیریم  که سه شمشیرباز ایران در بخش انفرادی شرکت کنند و در بخش تیمی هم حضور داشته باشند را کسب نکرده بودیم.  این فرصت را شمشیربازان ما با جان و دل درک کردند. وقتی با آن‌ها صحبت می‌کنیم می‌گویند نمی‌خواهند  این فرصت را از دست بدهند.  اخیرا هم مصاحبه‌ای با کاپیتان تیم ملی ایتالیا انجام شد و از او در مورد رقابت با تیم ایران سوال کردند و پاسخ داد تیم ایران بسیار قوی شده است و امیدواریم که بتوانیم این تیم را شکست بدهیم. این اظهارنظر نشان می‌دهد که آن‌ها از رقابت با ایران در بخش تیمی وحشت دارند.  دوم و ششم مرداد می‌تواند روزهای تاریخی برای شمشیربازی ایران باشند.

او ادامه داد: البته ما نباید از لحاظ روانی فشار به ورزشکاران وارد کنیم همین که به این سطح رسیدند ارزشمند  است و حتی اگر خدایی نکرده مدال نگیرند چیزی از ارزش‌شان کم نمی‌شود.  به هر حال در ورزش قهرمانی هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. در حال حاضر شرایط ملی‌پوشان خوب است و فرصت موجود را درک کرده‌اند. نگاه‌ها به سمت شمشیربازی تغییر کرده است اگر مدال بگیریم توجهات بیش‌تر هم می‌شود.

باقرزاده در پاسخ به این پرسش که کسب مدال می‌تواند سرنوشت شمشیربازی را در کشور تغییر بدهد؟ تاکید کرد: من این جمله را می‌گویم که می‌تواند روند رو به رشد ما را تسریع ببخشد و سریع‌تر به مراحل بعد برساند.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که چرا فدراسیون شمشیربازی برخلاف فدراسیون‌های دیگر که از پیش‌بینی کسب مدال عقب‌نشینی کرده‌اند، بارها عنوان کرده که در توکیو می‌درخشد؟ تصریح کرد: نگاه همیشه باید مثبت باشد. وقتی سطح شمشیربازی به حدی رسیده که عابدینی در مسابقات قهرمانی جهان در بین ۳۰۰ نفر مدال می‌گیرد پس نمی‌توان امید را در آن‌ها کشت؛ آن هم وقتی شرایط‌شان مثبت است. مردم ما هم ورزش را خوب می‌شناسند و می‌دانند که ما تازه استارت مدال‌آوری را زده‌ایم،  بنابراین درک می‌کنند که اگر هم مدال نگرفتیم چیزی از ارزش‌های ملی‌پوشان ما کم نمی‌شود. اما از رشته‌هایی مانند کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری که سال‌هاست در المپیک مدال آور بوده‌اند توقع کسب مدال را دارند. من به عنوان رییس فدراسیون شمشیربازی نمی‌توانم بگویم که امید به مدال نداریم و از ما توقع کسب مدال نداشته باشید چون این مساله باعث می‌شود حس ناامیدی را در ورزشکاران ایجاد کنم در حالی که ما باید روحیه مبارزه طلبی و جنگندگی را در آن‌ها به وجود بیاوریم. در ا المپیک توکیو نگاه‌مان این است ملی‌پوشان ما در تیمی و انفرادی توان کسب مدال را دارند.

او در مورد این که فدراسیون هر آنچه نیاز بود را برای تیم سابر انجام داد تا برای المپیک توکیو آماده شود، گفت: هر چه در توان داشتیم را گذاشتیم و کوتاهی انجام ندادیم. در اعزام‌ها تلاش کردیم یک روز بلیت‌ها به تاخیر نیفتند و هتل‌هایی انتخاب کردیم که تیم‌های دیگر هم‌چون آمریکا، روسیه و فرانسه حضور داشتند. خود ملی‌پوشان و سرمربی تیم هم در بازدید وزیر ورزش عنوان کردند که هر چه فدراسیون خواسته در اختیارشان گذاشته شده است. وقتی از عابدینی، رهبری و فتوحی در استان‌های‌شان تجلیل شدند، ما با آقای حناچی، شهردار تهران صحبت کردیم تا نه تنها از پاکدامن که ورزشکارمان بود بلکه بقیه ورزشکاران تهرانی هم تجلیل کنند و تشکر می‌کنم که مبلغ ۵۰ میلیون تومان به هر نفر داد. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هم پاداش‌هایی که در نظر گرفتند بودند را پرداخت کردند و پاداش ۳۰ میلیونی که وزارت ورزش داد شنبه به حساب ملی‌پوشان واریز می‌شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.